Contractul Anunțat de Ministrul Tarnsporturilor pentru un Drum Express Important

Contractul Anunțat Ministrul Tarnsporturilor Drum Express Important

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, anunță faptul că acum Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit contractul pentru realizarea Drumului Expres Focșani–Brăila asocierii SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, cu o ofertă de 4,29 miliarde de lei, fără TVA.

Ministrul Transporturilor afimă că traseul va măsura 73,5 kilometri și va fi realizat într-un singur lot, ceea ce îl transformă în cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România. Durata contractului anunțată este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, ministrul subliniind că atribuirea reprezintă un pas ferm spre demararea efectivă a lucrărilor.

Conexiuni strategice și dotări

Noul drum expres a fost gândit ca o verigă esențială între infrastructurile majore din estul și sud-estul țării. Va asigura conexiunea directă cu Autostrada Moldovei (A7), cu Podul peste Dunăre de la Brăila și cu Drumul Expres Brăila–Galați, oferind în același timp legături mai departe către Tulcea și Constanța.

Proiectul include 57 de poduri și viaducte, 6 noduri rutiere, între care se regăsesc conexiunile cu A7 și cu Podul de la Brăila, precum și două parcări și un spațiu de servicii echipat cu benzinărie și zonă de alimentație publică.

Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021–2027 și de la Bugetul de Stat. În viziunea ministrului, investiția este „un pas uriaș” atât pentru infrastructura rutieră, cât și pentru dezvoltarea regională, prin fluidizarea traficului și integrarea rapidă a coridoarelor existente.

Lucrări pe întreg lotul Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania

Ministrul Transporturilor explică și că în paralel cu atribuirea pentru Focșani–Brăila, Compania Națională de Investiții Rutiere a avizat Proiectul Tehnic de execuție pentru ultimii 20 de kilometri ai subsecțiunii 3C2 Chiribiș–Biharia. Constructorul urmează să înceapă lucrările luni, 29 septembrie 2025.

După emiterea Ordinului de începere, asocierea de constructori români Precon Transilvania – Citadina 98 va putea interveni pe întreaga lungime a lotului de 28,5 kilometri din Autostrada A3 – Transilvania. Potrivit ministrului, lucrările începute în această vară pe primul sector, de 8,5 kilometri, lângă Biharia, se desfășoară conform graficului. Sectorizarea lotului a redus perioada alocată proiectării și a făcut posibil debutul lucrărilor în avans față de termenele inițiale, fără a se pierde sezonul favorabil construcțiilor.

Infrastructură modernă și termene asumate

Pe lotul 3C2 Chiribiș–Biharia sunt prevăzute 18 poduri și pasaje. Pachetul de echipare va include un sistem „SPEED” pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare, un sistem de securitate cu instalații și camere la fiecare 2 kilometri pentru detecția incidentelor rutiere și sisteme de cântărire dinamică a vehiculelor în mișcare.

Ministrul Transporturilor spune că mobilizarea celor doi constructori români care lucrează pe cele două loturi dintre Suplacu de Barcău și Biharia este „foarte bună”, ceea ce va permite ca, la finalul anului viitor, să se circule pe Autostrada Transilvania de la Nușfalău (județul Sălaj) până la Borș, la frontiera cu Ungaria.

Calendar și finanțare

Contractul pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C2 Chiribiș–Biharia are o durată de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări, și o valoare de 785 de milioane de lei. Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021–2027 și din fonduri alocate de la Bugetul de Stat.

În ansamblu, mesajul ministrului fixează două jaloane: atribuirea celui mai lung lot contractat unitar la un drum de mare viteză – Focșani–Brăila – și trecerea la lucrări pe întreg lotul Chiribiș–Biharia, cu echipări moderne și termene clare, într-un orizont de timp finanțat atât din fonduri europene, cât și naționale.

author avatar
Redactia iDevice.ro