Sony si AMD Pregatesc o Surpriza Majora pentru PS6

sony amd ps6

Sony a anuntat ca lucreaza la o noua tehnologie GPU pentru viitoarea consola, cel mai probabil PS6, dezvoltata in parteneriat cu AMD. Potrivit unei discutii publice intre Mark Cerny, arhitectul principal al PS5 si PS5 Pro, si Jack Huynh, vicepresedinte senior AMD pentru grupul de calcul si grafica, progresele vizeaza viteza si eficienta sporite, cu beneficii evidente si pentru o potentiala consola portabila.

Cei doi avertizeaza insa ca solutiile sunt in stadii foarte incipiente si exista doar in simulare, iar lansarea urmatoarei console Sony este estimata „in cativa ani”.

Radiance Cores si trecerea catre RDNA de generatie urmatoare

Cerny afirma ca abordarea actuala a redarii „si-a atins limita”, motiv pentru care Sony integreaza elemente din arhitectura RDNA de generatie urmatoare. AMD introduce Radiance Cores, unitati dedicate ray tracing-ului si path tracing-ului, comparabile in teorie cu RT Cores de la Nvidia.

Scopul lor este sa preia calculele complexe de iluminare si sa elibereze restul procesorului grafic pentru sarcini precum shadere si texturi. Aceleasi nuclee ar urma sa apara si pe viitoarele GPU-uri desktop AMD si, probabil, in proiectele realizate de AMD in parteneriat cu Xbox, ceea ce sugereaza o standardizare a noilor capabilitati pe mai multe platforme.

Upscaling asistat de AI si cache neural pentru realism sporit

Pentru a ridica fidelitatea vizuala fara a sacrifica cadenta, Sony si AMD mizeaza pe progrese in FSR Redstone, cea mai noua iteratie a tehnologiei de upscaling a AMD.

Printre inovatii se afla tehnici asistate de inteligenta artificiala, precum Neural Radiance Caching, gandite sa reconstruiasca detalii si iluminare globala cu costuri de calcul mai mici. Combinatia dintre Radiance Cores si un upscaling mai inteligent ar trebui sa permita lumilor de joc sa arate mai realiste, mentinand totodata stabilitatea performantei pe PS6.

Universal Compression: latisme de banda eliberata pentru cadente mai mari

Un alt front de optimizare este compresia. Daca PS5 si PS5 Pro folosesc Delta Color Compression pentru texturi si tinte de randare, urmatorul hardware Sony va trece la o tehnica unificata, Universal Compression, care comprima „tot ce se afla in proces”.

AMD sustine ca aceasta abordare va permite mai multe detalii, rate de cadre mai ridicate si eficienta crescuta. In practica, o compresie mai puternica ridica plafonul de performanta al GPU-ului si deschide spatiul pentru moduri cu consum redus de energie atunci cand este nevoie.

Ingredientele pentru o consola portabila PlayStation

Seria de optimizari orientate catre eficienta alimenteaza si zvonurile despre o consola portabila PlayStation aflata in dezvoltare. Daca stresul pe GPU scade datorita Radiance Cores, FSR Redstone si Universal Compression, aceleasi principii pot fi aplicate unui factor de forma mobil.

Sony a testat deja terenul pe PS5, introducand modul Power Saver, care permite reducerea performantei in favoarea unui consum energetic mai mic. In esenta, acestea sunt piesele cheie pentru a rula jocuri complexe pe hardware portabil, unde autonomie si temperatura sunt critice.

PS6, intre promisiune si asteptari

Mesajul este incurajator: Sony adopta o atitudine proactiva pentru a impinge PS6 spre un salt tehnologic vizibil, in timp ce AMD furnizeaza mecanisme dedicate pentru ray tracing si upscaling modern. Totodata, compania recunoaste ca tehnologiile sunt la nivel de simulare si ca lansarea PS6 mai are de asteptat.

Pana atunci, ramane provocarea de a mentine atractive PS5 si PS5 Pro, chiar daca noul val de inovatii proiecteaza deja o umbra lunga. Pentru fani, insa, directia este clara: urmatoarea generatie PlayStation va miza pe eficienta, compresie inteligenta si putere grafica dedicata, semnand o noua etapa pentru Sony si PS6.