Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, a anuntat publicarea Ordinului de Incepere pentru Drumul Expres Focsani-Braila, un proiect rutier major care va lega Autostrada Moldovei A7 de Podul peste Dunare de la Braila, Drumul Expres Braila-Galati si conexiunile spre Tulcea si Constanta.
Ministrul Transporturilor afirma ca acest coridor este gandit ca o veriga esentiala pentru mobilitatea in estul tarii si pentru conectarea porturilor la reteaua rutiera moderna. Ministrul Transporturilor explica faptul ca fiecare etapa este planificata astfel incat santierul sa poata incepe rapid dupa finalizarea proiectarii.
Ministrul Transporturilor subliniaza ca drumul expres Focsani-Braila va avea 73,5 kilometri si ca finantarea va fi asigurata din fonduri europene nerambursabile si de la Bugetul de Stat. Ministrul Transporturilor explica faptul ca durata totala de realizare a proiectului este de 42 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate proiectarii si 36 de luni executiei lucrarilor, un calendar pe care il considera realist, dar ambitios. Ministrul Transporturilor arata ca prin folosirea fondurilor europene Romania reuseste sa accelereze modernizarea retelei rutiere.
In declaratiile sale, Ministrul Transporturilor a precizat ca pe traseul din judetele Vrancea si Braila sunt prevazute 57 de poduri si viaducte, sase noduri rutiere, doua parcari de scurta durata si un spatiu de servicii dotat cu zona pentru benzinarie si spatiu pentru comert si alimentatie publica. Ministrul Transporturilor arata ca toate aceste elemente sunt gandite pentru a creste siguranta si confortul participantilor la trafic, precum si pentru a sustine dezvoltarea economica locala.
Ministrul Transporturilor a reamintit ca, in urma cu doar doua saptamani, a fost semnat contractul pentru realizarea Drumului Expres Focsani-Braila cu asocierea de constructori din Romania SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade si Arcada Company. Ministrul Transporturilor sustine ca experienta acestor firme in proiecte majore de infrastructura este un argument solid ca lucrarile pot avansa intr-un ritm sustinut.
In paralel, Ministrul Transporturilor a anuntat ca a fost atribuit un nou contract de supervizare pentru sectorul montan al Autostrazii Unirii A8, respectiv pentru lotul 1D Joseni-Ditrau. Compania de inginerie IRD ENGINEERING din Italia a castigat licitatia pentru supervizarea lucrarilor de proiectare si executie, cu o oferta de 30 de milioane de lei fara TVA, contract ce va putea fi semnat daca in termen de 10 zile nu vor fi depuse contestatii.
Ministrul Transporturilor a explicat ca durata acestui contract de supervizare finantat din fonduri europene este de 98 de luni, perioada care include atat realizarea lucrarilor, cat si faza de garantie.
Ministrul Transporturilor insista asupra faptului ca rolul supervizorului este esential, deoarece va monitoriza progresul lucrarilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor si a echipamentelor folosite, precum si performanta echipei de executie, pentru ca standardele asumate sa fie respectate. ministrul de la Transporturi considera ca acest model de management al proiectelor trebuie sa devina regula pe toate santierele majore.
In ceea ce priveste componenta tehnica, Ministrul Transporturilor a detaliat ca lotul 1D Joseni-Ditrau, parte din sectiunea de munte a Autostrazii Unirii Miercurea Nirajului-Leghin, se desfasoara integral in judetul Harghita si are o lungime de 14,4 kilometri.
Ministrul Transporturilor mentioneaza ca durata de realizare este de 34 de luni, dintre care 10 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie, iar pe traseu sunt prevazute 21 de pasaje si viaducte, precum si un nod rutier la Joseni. Ministrul Transporturilor subliniaza ca aceasta zona montana necesita solutii tehnice complexe si o monitorizare atenta.
“Aceste proiecte arata clar ca Ministerul Transporturilor lucreaza pentru o infrastructura moderna, bine finantata si atent supravegheata”, a declarat Ministrul Transporturilor, subliniind ca al doilea contract de supervizare atribuit pentru sectiunea montana a Autostrazii A8, dupa lotul 2A Ditrau-Grinties, confirma seriozitatea angajamentelor luate fata de regiunea Moldovei si Harghitei.
“Ministrul Transporturilor va urmari indeaproape toate aceste santiere pentru ca fiecare kilometru de drum si autostrada sa fie finalizat la standardele asumate”, a adaugat acesta.
In concluzie, Ministrul Transporturilor transmite ca lansarea Drumului Expres Focsani-Braila si atribuirea contractului de supervizare pentru lotul 1D al Autostrazii A8 reprezinta pasi concreti pentru imbunatatirea legaturilor rutiere dintre Moldova, Transilvania si Dobrogea.
Ministrul Transporturilor considera ca, prin utilizarea fondurilor europene si a bugetului national, Romania isi consolideaza infrastructura critica si creeaza premisele unei dezvoltari economice durabile in zone care au avut mult timp nevoie de investitii masive. ministrul de la Transporturi vede in aceste investitii o confirmare a faptului ca marile proiecte pot fi planificate, finantate si implementate la timp atunci cand exista vointa politica si echipe profesioniste.

















