Anunțurile Ministrului Economiei Vizând Măsurile pentru Industria de Apărare din România

radu miruta ministrul economiei aparare

Ministrul Economiei, Radu Miruță, a ajuns astăzi la Brașov pentru o serie de întâlniri de lucru care leagă industria de apărare, mediul privat și educația profesională de noua strategie economică a României. Ministrul Economiei a ales să discute direct cu oamenii din “economia reală”, pentru a vedea la fața locului ce funcționează și unde este nevoie de intervenția statului.

Prima oprire a fost la CARFIL, companie din industria de apărare aflată în subordinea ministerului. Ministrul Economiei a subliniat că aici există „o bază tehnologică și umană solidă”, care poate fi dusă la un alt nivel prin investițiile din programul european SAFE. Potrivit acestuia, aceste fonduri consolidează capacitatea României de a produce pentru propria securitate și de a-și proteja interesele strategice.

Ministrul Economiei a legat discuția despre apărare de nevoia de dezvoltare industrială locală. La Elmas, companie românească dezvoltată la Brașov și prezentă de peste trei decenii pe piețe internaționale, oficialul a discutat despre competitivitate, exporturi și încrederea pe care o inspiră produsele românești. Ministrul Economiei a insistat că firme precum Elmas demonstrează că România poate construi branduri solide, recunoscute dincolo de granițe.

Un punct important al vizitei a fost și Școala Profesională Germană „Kronstadt”, model de învățământ dual care pregătește elevi pentru meserii foarte căutate pe piața muncii. Ministrul Economiei a apreciat parteneriatul dintre companii și sistemul educațional, amintind că „eficiența și profesionalismul trebuie susținute, iar munca onestă respectată”. În viziunea sa, dezvoltarea economică reală înseamnă produse fabricate în România, asociate cu eticheta „Made in Romania” și cu salarii decente.

Ministrul Economiei a mutat apoi discuția în zona turismului, anunțând un nou parteneriat între #MEDAT și Mastercard. Prin acest acord, autoritățile vor avea acces la informații și analize detaliate despre comportamentul turiștilor străini. Ministrul Economiei a explicat că, pentru a atrage mai mulți vizitatori, nu mai este suficientă promovarea generală, ci este nevoie de decizii bazate pe date concrete.

Prin noul sistem, statul va ști cu precizie din ce țări vin turiștii, cât timp rămân în România, ce bugete au și ce tipuri de experiențe caută. Ministrul Economiei a arătat că aceste informații vor arăta clar preferințele de călătorie în principalele zone turistice, permițând campanii de promovare adaptate fiecărei regiuni.

„Prin parteneriatul cu Mastercard vrem să schimbăm felul în care promovăm destinațiile românești, folosind date clare, care ne arată ce caută și cum se mișcă turiștii”, a declarat Ministrul Economiei Radu Miruță, subliniind că analiza datelor va deveni fundament pentru politicile publice din turism. Ministrul Economiei mizează pe faptul că o promovare inteligentă va aduce mai multe nopți de cazare, mai mult consum local și mai multe locuri de muncă.

Informațiile colectate vor sta la baza unor campanii de promovare relevante și a unor măsuri adaptate realităților din teren, atât la nivel național, cât și în cele nouă regiuni turistice ale țării. Ministrul Economiei consideră că aceasta este trecerea de la decizii “din birou” la decizii fundamentate pe date. În viziunea sa, aceeași abordare trebuie aplicată și în industrie, și în educație.

Vizita de la Brașov arată intenția clară a lui Radu Miruță de a transforma mandatul său într-unul al coerenței: Ministrul Economiei vede legătura directă dintre fabricile de apărare, companiile private, școlile profesionale și strategia de promovare a turismului. Numai prin investiții bine țintite și decizii bazate pe date, consideră Ministrul Economiei, România poate produce mai mult, mai bine și mai respectat – atât pentru securitatea sa, cât și pentru imaginea sa ca destinație turistică.