Contactele Semnate de Ministrul Transporturilor pentru Autostrada Moldovei cu Vesti Grozave pentru Romani

Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, a facut un anunt oficial schimba ritmul unui proiect major si aduce in prim-plan contracte, termene si un set de provocari tehnice rare.

Contactele Semnate Ministrul Transporturilor Autostrada Moldovei Vesti Grozave Romani

Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, anunta un nou prag atins pe Autostrada „Unirii” A8, dupa finalizarea atribuirii contractelor de supervizare pentru sectiunea montana Sarateni–Pipirig, un tronson de 116 km care traverseaza judetele Mures, Harghita si Neamt. „Am facut, astazi, un alt pas important pentru derularea lucrarilor de proiectare si executie ale Autostrazii A8 Targu Mures–Targu Neamt”, a transmis oficialul, punctand ca toate cele patru loturi ale sectiunii au acum contracte atribuite sau semnate pentru supervizare.

Ministrul Transporturilor subliniaza ca miza supervizarii este comparabila cu cea a santierului in sine, pentru ca acest „filtru” tehnic va decide ritmul, disciplina si calitatea de pe teren. „Rolul supervizorului este unul deosebit de important pentru ca va monitoriza proiectarea si executia lucrarilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor si a echipamentelor folosite”, a precizat Ciprian Serban, in contextul unor provocari tehnice pe care le descrie drept „semnificative”.

Potrivit Ministrul Transporturilor, desemnarea castigatoarelor pentru supervizare inchide o etapa administrativa esentiala. Astazi, Compania Nationala de Investitii Rutiere a desemnat Asocierea Activ Proiectare Infrastructura S.R.L. (Lider) – EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi castigatoare a contractului pentru supervizarea lucrarilor pe lotul 1C Sarateni–Joseni, cu o lungime de 32,4 km. Este o piesa importanta in puzzle-ul montan, unde fiecare kilometru inseamna teren complicat, structuri numeroase si management strict al calitatii.

In acelasi timp, Ministrul Transporturilor a aratat ca, tot in aceasta saptamana, a fost atribuit si contractul de supervizare pentru lotul 2B Grinties–Pipirig (31,5 km), descris chiar in comunicare drept „cel mai dificil lot” al autostrazii. Castigatoare a fost o asociere de firme de inginerie din Romania si Slovacia, Venturo Investment (Lider) – Ae Dozoring sro. Mesajul este clar: pentru segmentul cel mai greu, supravegherea trebuie sa fie la fel de robusta precum proiectul.

Ministrul Transporturilor explica si de ce aceasta supraveghere nu e o formalitate. Pe traseul Sarateni–Pipirig sunt prevazute 180 de poduri si pasaje si 38 de tuneluri, iar aici controlul de calitate devine o conditie de siguranta, nu doar un indicator de performanta. „Provocarile tehnice fiind semnificative: 180 de poduri si pasaje si 38 de tuneluri fiind prevazute pe acest traseu”, a punctat Ciprian Serban.

In planul mai larg, Ministrul Transporturilor leaga supervizarea de o cronologie care incepe sa capete contur. „Anul acesta, la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, au fost semnate toate cele patru contracte pentru construirea sectiunii de munte a Autostrazii A8”, a precizat el, mentionand valoarea totala de 18 miliarde lei. Iar urmatorul prag este deja conturat: „inceputul lui 2026 va insemna si startul etapei de proiectare” pentru aceasta autostrada „atat de asteptata”.

Pentru publicul din regiune, mesajul Ministrul Transporturilor este despre trecerea de la promisiuni la mecanisme concrete: contracte semnate, supervizori desemnati si o etapa de proiectare programata. Daca aceasta veriga de control tehnic functioneaza asa cum e proiectata, A8 poate intra in 2026 cu o arhitectura administrativa completa, pregatita pentru un santier in care fiecare tunel si fiecare pasaj vor testa, la propriu, standardele anuntate.

Ministrul Transporturilor prezinta supervizarea ca pe cheia care poate transforma sectiunea montana a A8 dintr-un proiect dificil intr-un santier controlabil, unde calitatea si conformitatea devin criterii zilnice, nu simple rapoarte.

Articolul precedentCraciun Fericit de la Echipa iDevice.ro!
Adrian Gabor
Cu o experienta de peste 10 ani in acoperirea in scris a celor mai importante evenimente din Romania si intreaga lume, sunt un pasionat de informatii, tehnologie, sport si calatorii. Sunt un cunoscator al sistemului de operare iOS, iubitor de produse Apple, si specializat in rezolvarea diverselor probleme care sunt raportate de catre cititori. Co-fondator al iDevice.ro din pasiunea pentru terminale mobile, si tehnologie, actual editor sef, si dornic oricand de a avea parte de provocari noi in materie de tehnologie. Bun cunoscator al limbii engleze, si dornic sa descopere cele mai noi "secrete" ale gadget-urilor care ne fac viata de zi cu zi mai buna.