Cotele de piata ale Samsung si Apple inregistreaza scaderi in segmentul smartphone-urilor

  Apple si Samsung, liderele pietei smartphone-urilor, au inregistrat in Q1 2014 scaderi ale cotelor de piata detinute in acest segment ale pietei globale. Conform datelor furnizate de catre Strategy Analytics, cotele de piata ale ambilor producatori au inregistrat o scadere in ciuda faptului ca ambele companii ar fi vandut mai multe unitati decat in aceeasi perioada a anului precedent. Spun “ar fi” deoarece in cazul Apple stim exact cate iPhone-uri s-au vandut, in timp ce in cazul Samsung exista doar presupuneri si estimari ale analistilor, deci nimic sigur, ci doar o munca de ghicire a vanzarilor.

  Revenind la subiect, vanzarile de smartphone-uri au crescut cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut, 285 de milioane de unitati fiind comercializate in lumea intreaga. Daca va intrebati de ce au pierdut Samsung si Apple puncte din cota de piata, ei bine raspunsul este simplu: din cauza producatorilor terti de smartphone-uri. Lenovo, Huawei, LG, Sony si altei producatori mai putin cunoscuti au vandut milioane peste milioane de smartphone-uri, “furand” o parte din cota de piata a celor doi giganti.

  Situatia in sine este inedita si dezvaluie cat de importanti sunt producatorii terti in ciuda vanzarilor mici, numarul mare al acestora si diversitatea smartphone-urilor aduse pe piata afectand in final vanzarilor marilor producatori.