DACIA Duster 3 si Jogger: Modelele EXCLUSIVE pe care DACIA Refuza sa le Vanda in Romania

DACIA Duster 3 Jogger Modelele EXCLUSIVE DACIA Refuza Vanda Romania

DACIA Duster 3 si Jogger sunt afectate de faptul ca pe piata auto, strategia comerciala a DACIA capata nuante diferite in functie de regiune, iar cazul acestor masini, se demonstreaza aceasta abordare adaptata. In timp ce in Franta modelele pe motorina ai fost eliminate din oferta noii generatii DACIA, fiind inlocuite cu solutii hibride, in Maroc clientii pot alege in continuare versiuni diesel pentru SUV-ul emblematic si break-ul compact al marcii.

DACIA Duster 3, Jogger si Bigster au fost lansate, fiecare de la bun inceput fara propulsii diesel pe piata europeana. La finalul generatiei anterioare a Duster, motoarele diesel generau aproape jumatate din vanzarile SUV-ului in multe tari din UE, insa politica de brand menita sa sustina tinta de emisii a grupului Renault a impus retrasarea spre electrificare usoara si full/mild-hybrid. sau benzina.

DACIA, in Franta ca una dintre cele mai importante piete din UE, mizeaza in prezent pe motorul 1.6 Hybrid de 140 CP, care va deveni 1.8 Hybrid in 2026, completand oferta alaturi de un micro-hybrid pe benzina TCe 130. In Maroc, insa, DACIA Duster 3 si Jogger continua sa ruleze pe motorina, profitand de infrastructura si de pretul mai avantajos al carburantului greu.

DACIA Duster 3 este echipat exclusiv cu motorul 1.5 Blue dCi de 115 CP, cuplat la tractiunea fata printr-o transmisie manuala in sase trepte. Conform datelor oficiale, acest diesel emite in medie 123 g CO2/km, nivel egal cu cel al versiunii TCe 130 si ceva mai ridicat decat al hibridului de 140 CP (112 g/km). In schimb, consumul mediu al Dacia Duster dCi 115 este de numai 4,7 l/100 km, mai eficient decat 5,5 l/100 km pentru TCe 130 si 5 l/100 km pentru versiunea Hybrid 140.

DACIA Duster 3 si Jogger: Modelele EXCLUSIVE pe care DACIA Refuza sa le Vanda in Romania

Pentru Dacia Jogger, oferta diesel din Maroc include unitatea dCi de 102 CP, cu emisii medii de 112 g CO2/km. In Franta, acelasi model este disponibil fie cu propulsie 100% pe benzina TCe 110 (129 g CO2/km), fie in versiune Hybrid 140 (105 g CO2/km), insa fara optiunea micro-hibrida. Break-ul compact Jogger ramane astfel o punte intre eficienta economica a dieselului si curba de emisii redusa a sistemului hibrid.

Diferentele regionale reflecta strategia grupului Renault de a elimina treptat motorina in Europa, in timp ce pietele emergente mentin cererea pentru motoare diesel. In Europa, noile reguli Euro 7 din 2025 si intarirea zonelor cu emisii reduse, in unele tari, ar fi ingreunat si mai mult utilizarea dieselului, din cauza emisiilor de oxid de azot.

DACIA a preferat sa evite coabitarea diesel – hibrid in Europa pentru a nu canibaliza vanzarile de modele electrificate, in special hibridul si viitorul hibrid 1.8 din 2026. In paralel, constrangerile impuse de plafonul de emisii medii de CO2 inregistrate de fiecare marca in UE au determinat DACIA sa adauge la portofoliu modele full hybrid si varianta 100% electrica Spring.

Astfel, producatorul poate echilibra norma de emisii scazute fara dependenta de toxiile diesel, salvand bugete semnificative la potentiale penalitati. Cu toate acestea, atractivitatea dieselului in Maroc — datorata costului redus la pompa si consumului mic — ramane un factor de decizie important pentru clienti.

Pe termen scurt, prezenta motorinei ofera avantaje comerciale pe piete unde infrastructura electrica si preturile benzinei sustin in continuare acest tip de motorizare. Insa, pentru piata europeana, drumul DACIA catre electrificare si hibridizare pare ireversibil, iar DACIA Duster 3 si Jogger evolueaza conform acestei tendinte globale.

author avatar
Redactia iDevice.ro