CEC Bank, una dintre cele mai mari institutii financiare din toata Romania la ora actuala, este nevoita in momentul de fata sa transmite o noua instiintare prin care avertizeaza clientii cu privire la o noua forma de frauda prin SMS care circula in prezent.
CEC Bank sub pretextul actualizarii datelor sau verificarii urgente a contului, utilizatorii primesc mesaje care contin link-uri ce conduc catre site-uri false, create de infractori cibernetici. Scopul acestor mesaje este de a obtine informatii personale, parole sau coduri de securitate, cunoscut odata sub denumirea de “smishing”.
CEC Bank spune ca in ultima perioada, mai multi clienti au raportat ca au primit SMS-uri in care sunt instiintati ca, pentru a continua accesul in aplicatia bancara, trebuie sa apese pe un link si sa isi reintregeasca datele pana la o anumita data limita.
Bancii ii este atribuita solicitarea reinnoirii aplicatiei sau confirmarii tranzactiilor prin SMS sau e-mail, insa aceasta practica nu apartine CEC Bank. Conducerea institutiei subliniaza ca niciun mesaj oficial nu contine amenintari cu blocarea contului in cazul neindeplinirii cerintelor.
Smishing-ul este o metoda de frauda prin SMS similara phishing-ului prin e-mail, diferenta principala fiind canalul de comunicare. Victimei i se transmite un mesaj aparent legitim, iar link-ul primit directioneaza catre o platforma frauduloasa in care i se solicita date sensibile.
CEC Bank explica faptul ca autorii acestor fraude incearca sa pacaleasca utilizatorii prin inserarea unor termene stricte pentru urgentarea actiunii. Astfel de practici pot afecta orice client de banca, indiferent de vechimea in relatiile cu institutia si de volumul tranzactiilor.
CEC Bank: Alerta Momentului privind AMENINTAREA pentru Clientii din Toata Romania
Representantii CEC Bank recomanda tuturor clientilor sa verifice autenticitatea unui mesaj inainte de a accesa link-urile primite. Daca exista suspiciuni, este indicat sa se contacteze direct banca, fie in sucursalele fizice, fie online, prin aplicatia oficiala sau prin Call Center.
„Nu trimit niciodata mesaje care sa solicite reimprospatarea aplicatiei bancare sau introducerea datelor personale prin link-uri prin SMS sau e-mail”, a declarat un purtator de cuvant al CEC Bank.
Pentru a se proteja, utilizatorii trebuie sa urmareasca cateva reguli simple: nu accesa link-uri primite prin SMS sau e-mail daca nu sunt siguri de sursa, sa verifice intotdeauna domeniul expeditorului, sa nu furnizeze codul PIN, numarul cardului sau alte informatii bancare in formularul unor site-uri necunoscute.
CEC Bank recomanda actualizarea regulata a programelor de securitate pe dispozitivele personale si utilizarea autentificarii in doi pasi oferita de aplicatia bancara. Aceasta tentativă de frauda prin SMS subliniaza importanta vigilentei in mediul digital si responsabilitatea fiecarui utilizator de a-si proteja informatiile.
CEC Bank isi reafirma angajamentul fata de securitatea clientilor si isi extinde constant masurile de protectie cibernetica. Institutia investeste in tehnologie de ultima generatie si programe de monitorizare in timp real, astfel incat orice activitate suspecta sa fie detectata rapid si blocata.
In caz de primire a unui SMS suspect, clientii CEC Bank sunt indemnati sa raporteze imediat situatia prin canalele oficiale. Astfel, institutiile abilitate pot lua masuri rapide pentru blocarea posibilelor pagube si identificarea sursei tentativei de frauda.
Prin colaborarea dintre banca si clienti, riscurile asociate smishing-ului pot fi reduse semnificativ, consolidand increderea in serviciile digitale oferite de CEC Bank.