ING Romania, una dintre cele mai mari banci din Romania si parte a grupului olandez care are afaceri in toata Europa, le vorbeste clientilor despre proliferarea ingrijoratoare a tentativelor de frauda digitala prin tehnici de phishing.
ING Romania spune ca unii clienti ai bancii au semnalat un numar tot mai mare de mesaje nesolicitate, primite prin e-mail, SMS sau apeluri telefonice, prin care infractorii incearca sa obtina acces la datele sensibile sau sa obtina aprobarea unor tranzactii pe care utilizatorii nu le-au initiat.
ING Romania avertizeaza ca astfel de tentative pun in pericol atat siguranta economiilor, cat si reputatia celor vizati, si necesita un raspuns rapid si responsabil. Orice client care primeste un mesaj considerat suspect – de exemplu notificarea unei tranzactii neautorizate – este indemnizat sa contacteze imediat banca.
Serviciul de asistenta ING poate fi apelat din reteaua nationala la *2ING sau *2464, iar din strainatate la +40 31 406 2ING si +40 31 406 2464. Aceste linii telefonice sunt disponibile non-stop si permit verificarea autenticitatii oricarui mesaj primit, precum si blocarea rapida a oricaror operatiuni compromise.
Daca un client a accesat deja linkuri potential periculoase sau a furnizat informatii personale, ING Romania recomanda masuri urgente de protectie. Primul pas este blocarea cardului, care se poate face direct in aplicatia Home’Bank sau prin apel la Card Stop, la numarul (+4021) 402 85 99, afisat pe spatele cardului.
ING Romania: INGRIJORAREA Serioasa Adusa in Atentia Tuturor Clientilor Romani
ING Romania explica faptul ca blocarea imediata previne tranzactiile neautorizate, fie ele online sau la bancomate, protejand instantaneu disponibilul de pe cont. Urmatorul pas esential este schimbarea parolelor tuturor conturilor online si a celei pentru aplicatia Home’Bank, folosind un dispozitiv diferit fata de cel pe care a fost semnalata alerta.
ING Romania subliniaza ca resetarea parolelor trebuie realizata exclusiv pe o statie de lucru sau un telefon despre care se stie ca nu a fost compromis. In plus, scanarea completa a dispozitivului cu un antivirus obtinut din Google Play, Apple App Store sau Huawei AppGallery ajuta la detectarea si eliminarea posibilelor programe malitioase.
Pe langa masurile tehnice, banca incurajeaza si o abordare legala si institutionala. Clientii trebuie sa depuna plangere la cea mai apropiata sectie de politie, pastrand copia cererii si orice dovezi ale comunicarii suspecte, cum ar fi capturi de ecran sau mesaje.
Raportarea catre Directoratul National de Securitate Cibernetica prin portalul cert.ro contribuie la monitorizarea si prevenirea atacurilor, iar adresarea catre Anti-Phishing Working Group la reportphishing@apwg.org sprijina eforturile internationale de combatere a fraudelor.
ING Romania reaminteste clientilor ca niciun reprezentant al bancii nu va solicita vreodata accesarea unor linkuri primite pe SMS sau pe canale de social media pentru logarea in Home’Bank, nu va dicta un URL specific si nu va cere divulgarea PIN-ului cardului sau a codului CVV de pe spate. Astfel de cereri reprezinta semnale clare de alarma si trebuie respinse imediat.
ING Romania face in mod constant demersuri pentru asigurarea unui mediu financiar sigur si transparent. Clientii sunt indemnati sa ramana vigilenti, sa urmeze recomandarile bancii si sa foloseasca canalele oficiale pentru orice verificare sau asistenta. Prevenirea fraudei cibernetice devine astfel o responsabilitate comuna, bazata pe cooperarea stransa dintre utilizatori si ING Romania.