Ciprian Serban, ministrul Transporturilor, aduce in atentia imediata a bucurestenilor faptul ca lucrarile la viitoarea Magistrala 6 de metrou au bifat astazi o etapa importanta: scutul de forare „Sfanta Maria” a realizat primul segment de tunel intre viitoarea statie de metrou Tokyo si viitoarea statie Aeroport Baneasa.
Ciprian Serban spune ca totul se intampla pe Sectiunea SUD a liniei, parte din „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai–Otopeni)”. Avansul marcheaza concretizarea unui traseu subteran esential pentru conectarea nordului Capitalei cu reteaua existenta si, ulterior, cu aeroportul.
Utilajul TBM „Sfanta Maria” impresioneaza prin dimensiuni si capacitate: are 97 de metri lungime, cantareste aproximativ 600 de tone, iar capul de foraj are un diametru de 6,60 metri. Forajul pe Linia 2 a inceput la 9 aprilie a.c., iar momentul de astazi vine la scurt timp dupa sarbatoarea din 15 august, o coincidenta fericita cu numele utilajului, care trimite simbolic la ideea de protectie si sustinere.
Ciprian Serban explica fpatul ca evenimentul a avut loc in prezenta Constructorului desemnat pentru executia contractului „Proiectare si executie structura de rezistenta statii, galerii si tuneluri. Lotul 1 – 1 Mai–Tokyo”, Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, precum si a Supervizorului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A. Reprezentantii METROREX S.A. au asistat la strapungerea peretelui viitoarei statii Aeroport Baneasa de catre TBM „Sfanta Maria”, pe una dintre cele doua linii care duc spre 1 Mai, un pas tehnic ce confirma ritmul planificat al santierului.
Bilantul de pe Linia 2, pana in acest moment, indica 902,04 metri de tunel excavati si 602 inele montate. Lucrarea va fi completata de traseul corespunzator pe Linia 1, unde este in functie TBM „Sfanta Ana”. Aceasta a sapat deja peste 406 metri si a montat peste 265 de inele, avansand pe directia catre Aeroport Baneasa. Cele doua utilaje vor lucra concertat pentru a realiza aliniamentul subteran necesar punerii in opera a noii magistrale.
Ciprian Serban aduce in atentie ca actuala conducere a Metrorex subliniaza ca lucrarile se deruleaza conform planificarii estimate si ca acest proiect major implica eforturi financiare, umane si tehnice considerabile, dublate de buna-credinta si de increderea in beneficiul public.
Numele „Sfanta Maria” este privit ca un simbol protector pentru un santier care functioneaza zi si noapte si care livreaza trepte concrete spre modernizarea mobilitatii urbane. Magistrala 6 este descrisa drept un proiect de infrastructura urbana capabil sa imbunatateasca semnificativ transportul public si gradul de mobilitate al populatiei, prin extinderea retelei de metrou.
Metrorex S.A. continua sa construiasca pentru oameni, pentru oras si pentru tara, cu un orizont de viitor sustenabil, implementand proiecte sustinute de la bugetul de stat, din fonduri europene si din fonduri externe rambursabile JICA.
Ciprian Serban confirma ca TBM-urile „Sfanta Maria” si „Sfanta Ana” au misiunea de a excava tunelurile subterane cu o lungime totala de 6,6 km pe Sectiunea SUD, 1 Mai – Tokyo.
Pe acest traseu vor fi construite sase statii si sase interstatii, infrastructura care va completa o legatura strategica pentru Capitala si va crea premisele unei conectivitati rapide intre reteaua de metrou existenta si zonele cheie din nordul orasului. Avansul anuntat astazi confirma ca santierul isi mentine directia si ritmul, iar fiecare metru de tunel finalizat aduce mai aproape obiectivul noii magistrale.