Orange, Vodafone, Telekom, DIGI Mobil: Obligatia Extrem de Importanta fata de Clienti

Orange, Vodafone, Telekom, DIGI Mobil Obligatia Extrem Importanta Clienti

Orange, Vodafone, Telekom, DIGI Mobil, conform Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), au o obligatie majora despre care institutia le reaminteste abonatilor de telefonie si acces la internet, deoarece ei au dreptul de a fi informati in doua momente critice ale consumului, atunci cand resursele incluse in abonament sunt epuizate si atunci cand costurile suplimentare acumulate ating 250 lei (50 euro), fara TVA. Masura urmareste sporirea transparentei si ofera utilizatorilor instrumente pentru a-si controla mai bine cheltuielile generate de serviciile de comunicatii electronice.

Furnizorii de servicii de comunicatii electronice au obligatia legala de a notifica clientii imediat ce volumul de servicii inclus in planul tarifar, minute, SMS-uri, date mobile sau alte resurse, a fost consumat in totalitate. De asemenea, atunci cand utilizatorii depasesc valoarea abonamentului si acumuleaza costuri suplimentare de 250 lei fara TVA, operatorii trebuie sa transmita o notificare clara si prompta. In anumite politici comerciale, aceste costuri suplimentare pot include si sumele generate de accesarea serviciilor cu valoare adaugata.

Regula se aplica atat persoanelor fizice, cat si utilizatorilor finali care sunt microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii non-profit, cu conditia ca acestia sa nu fi acceptat explicit renuntarea, total sau partiala, la aplicarea acestor obligatii. Prin includerea acestor categorii, ANCOM vizeaza sa protejeze si entitatile mici care, altfel, ar putea suferi surprize financiare neasteptate.

Orange, Vodafone, Telekom, DIGI Mobil: Obligatia Extrem de Importanta fata de Clienti

In situatiile in care apar nelamuriri privind serviciile facturate, utilizatorii pot solicita furnizorilor factura detaliata. Furnizorii sunt obligati sa puna la dispozitie astfel de facturi la cerere, iar documentul trebuie sa contina informatii minime care sa permita identificarea serviciilor utilizate si a tarifelor aplicate. ANCOM mentioneaza ca in materialele sale informative se gasesc detalii suplimentare despre continutul facturii detaliate.

Cand obligatiile de informare nu sunt respectate, utilizatorii pot sa sesizeze ANCOM, urmand pasii descrisi de autoritate. Este important de retinut ca cadrul legal actual nu confera ANCOM atributii pentru a verifica corectitudinea inregistrarii traficului la nivelul centralei operatorului.

In situatii in care un furnizor nu respecta clauzele contractuale, consumatorii se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, iar utilizatorii finali care sunt microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii non-profit pot apela la mediatorii autorizati sau la instantele competente.

Consumatorii sunt sfatuiti sa consulte clauzele contractuale si sa pastreze documentele primite, pentru a putea identifica diferentele dintre serviciile promise si cele facturate. Daca dialogul cu furnizorul nu rezolva problema, utilizatorii pot sesiza ANCOM pentru neinformare si, dupa caz, ANPC sau mediatorii autorizati pentru solutionarea litigiilor. ANCOM ofera consiliere, dar nu are atributii de sanctionare in conflictele contractuale. Important.