iOS si Android cuceresc piata jocurilor pentru terminale mobile

Consolele portabile pierd teren in fata terminalelo mobile si situatia dateaza de aproape 2 ani de zile de cand iOS a inceput sa fie luat in seama ca si platforma pentru a dezvolta jocuri. In graficul de mai sus avem prezentata evolutia pietei de jocuri pentru terminale mobile din SUA si dupa cum puteti vedea, iOS si Android au inregistrat o crestere de 15% in 2010, in detrimentul celor de la Nintendo si Sony. Platformele iOS si Android au generat in 2010 venituri de peste 800 milioane de dolari numai din jocurile vandute si desigur ca iOS a fost paltforma care a generat cei mai multi bani pentru dezvoltatori.

From 2009 to 2010, iOS and Android game sales increased from 5% to 8% market share within the U.S. video game market. Specifically, we estimate that iOS and Android game revenue increased from $500 million in 2009 to more $800 million in 2010. Of this, the significant majority of revenue was generated by iPhone games.

From 2009 to 2010, iOS and Android game sales have spiked significantly, resulting in nearly a doubling of their market share. With both Nintendo DS and Sony PlayStation Portable shrinking in sales, while smart-device game sales simultaneously grew by more than 60%, iOS and Android games now represent more than one third of the portable game category.

Pentru Apple aceasta crestere a avut in prim-plan atat terminalul iPhone 4 cat si tableta iPad, 2 gadget-uri pentru care dezvoltatorii de jocuri au scos foarte multe titluri anul trecut. Ca iOS si Android vor “fura” o buna parte din cota de piata a consolelor mobile stie toata lumea, singura intrebare este in cat timp se va produce acest lucru. Jocurile pentru smartphone-uri si tablete sunt mult mai ieftine, se dezvolta mult mai rapid iar developerii castiga prin volumul mare de unnitati vandute si nu prin pretul mare practicat in magazinele de aplicatii. Sistemul functioneaza, multi stiu asta iar noi avem cel mai mult de castigat.

5 COMENTARII

  1. Ca pondere din TOTAL a castigat 15%, nu? “A inregistrat o crestere de” inseamna (34-19)/19*100%=44,1% crestere… Si iPad 2 nu-l putem include in aceste cifre, ca a iesit abia in 2011, acolo e dat pentru 2009 si 2010. In 2011, datorita iPad 2 si iPhone 5, cresterea va fi si mai semnificativa… SI cu toate ca Nvidia Tegra 2 din Androide pare a fi facuta pentru gaming, se pare ca cam degeaba, atat timp cat developerii tot spre iOS isi indreapta ideile!