Prima Pagina aplicatii Termenii si conditiile de utilizare a iTunes – ce acceptam noi cand...

Termenii si conditiile de utilizare a iTunes – ce acceptam noi cand folosim iTunes

Sunt extrem de sigur ca foarte putini dintre voi citesc atent termenii si conditiile de utilizare a iTunes inainte de a folosi aplicatia. Spun ca sunt singur pentru ca eu nu o fac si 99% dintre utilizatori procedeaza la fel. Termenii si conditiile pentru utilizarea iTunes au 56 de pagini si nimeni nu  are rabdare sa citeasca tot ce scrie acolo chiar daca unele lucruri poate nu v-ar conveni. Cei de la CNN au ales cateva fragmente foarte importante care denota cate poate sa faca Apple cu “puterea” pe care o are asupra utilizatorilor.

Products may be downloaded only once and cannot be replaced if lost for any reason. Once a Product is downloaded, it is your responsibility not to lose, destroy, or damage it, and Apple shall not be liable to you if you do so.

Practic orice continut digital descarcat de noi intra in grija noastra, Apple nefiind responsabila pentru eventuala pierdere a datelor. Daca utilizatorul pierde tot ce a cumparat atunci problema nu e a companiei Apple ci a utilizatorului care nu a avut grija sa isi salveze datele.

You agree that the Service, including but not limited to Products, graphics, user interface, audio clips, video clips [and] editorial content … contains proprietary information and material that is owned by Apple and/or its licensors, and is protected by applicable intellectual property and other laws, including but not limited to copyright.

Va faceti griji despre pierderea datelor? Ei bine nu va temeti pentru ca daca vorbim despre continut digital atunci noi practic nu il detinem ci il folosim in baza unei licente. Fie ca vorbim despre un film, o melodie sau o carte, noi folosim acel produs in baza unei licente pe care am cumparat-o de la Apple. Compania nu vinde produsul in sine ci licenta de folosire.

Desigur ca acestea sunt doar cateva exemple din lunga lista de termeni si conditii a companiei si daca stam sa cautam prin cele 56 de pagini atunci cu siguranta vom descoperi mult mai multe probleme cu modul in care ne trateaza compania.

  • dzsoki

    ati vazut si voi episodul din south park nu? 😀

  • Mankid40

    Nu am citit macar o pagina. :))

  • Cine citeste macar un rand cand instaleaza o aplicatie? Nimeni…Pe asta se bazeaza si ei…Ar putea sa scrie ca iti iau casa si tu sa dai “AGREE”…De aici rezulta ca trebuie sa fim foarte atenti pe viitor…Mai ales la contracte si credite, ca sunt pe bani…Interesant articol, zaone…ne deschide ochii !!!

  • Cashix

    @zaone e normal ce scrie mai sus,sa iti dau un exemplu:

    Platesti o aplicatie pentru care nu se mai ofera suport,daca tu nu o mai ai pe computer si ea este retrasa din AppStore e normal ca Apple sa nu raspunda daca tu nu mai poti avea avea aplucatie 🙂

  • Nu ma refeream la aplicatii ci la continut digital.

  • Crusher

    De acord cu Cashix, iar in continutul digital intra si aplicatiile. De asemenea, mi se par destul de ok cele doua paragrafe. Prin primul paragraf, reduc drastic escrocheriile si fac utilizatorul sa fie responsabil de ceea ce a cumparat. La fel ca si atunci cand cumperi un telefon, sau orice altceva, garantia nu acopera pierderea sau furtul. Iar in cel de-al doilea paragraf, ce este gresit in faptul ca noi cumparam doar licenta de folosire a acelui produs ?

    Desigur, nu este deloc bine ca nu citim termenii si conditiile, insa sunt destul de sigur ca daca ar fi fost ceva acolo care m-ar fi putut afecta pe mine, ca si consumator, intr-un mod grav, s-ar fi aflat. Apple este o companie mare si banuiesc, nu stiu daca este asa, dar banuiesc ca nu au voie sa-ti puna acolo un paragraf prin care, sa zicem, ca tu le dai lor casa ta, deoarece sunt anumite institutii care verifica acest lucru. Asa mi se pare normal.

  • Cosmin

    Subscriu parerilor lui Cashix si Crusher, paragraful citat este de bun simt. Sunt ferm convins ca aceleasi lucruri exista in majoritatea license agreement-urilor (steam, de ex).
    Ceea ce ma surprinde pe mine este felul in care inteleg jurnalistii CNN sa informeze lumea: prin inducerea unui sentiment de nesiguranta. Toata treaba imi aduce aminte de caterinca din anii ’90 de la Lumea lui Gaita, care oprea lumea pe strada: “Domne’, stiti ca in Bucuresti apa contine 66% hidrogen?” Oamenii, luati pe nepregatite, erau tare haiosi in panica lor 🙂

  • Ciprian C

    Uite aici intervin eu, cu o problema de care e posibil sa se mai fi lovit lume. iGO a fost actualizat la iGO Primo, free of charge. Softul cumparat de mine, RO&Hu m-a costat 15 euro, licentiat, totul legal. In momentul in care am conectat iPhone-ul la iTunes, softul mi-a spus ca exista o versiune noua de soft, mi-a descarcat-o si s-a pus pe actualizat. Pasii erau simpli, stergea aplicatia existenta si o inlocuia cu cea noua. E, problema e ca dupa ce mi-a sters-o am aflat ca nu o poate instala pe cea noua pentru ca 3G-ul meu nu suporta ultimul iOS, 4.3, cerinta minima pentru Primo. Am scris la Apple, care m-a trimis la NNG, producatorul iGO, pentru o copie a softului, ca ei nu retin copii de produs. NNG, exact, m-au trimis la Apple, pentru ca ei nu retin copii ale produselor dezvoltate pentru Apple si ca singurii care ma pot ajuta sunt cei de la Apple. Iar eu sunt cel si ….. si cu banii luati. Mi se pare jenant, oricare din cele doua companii ar fi de vina. Acum le-am scris celor de la Apple, cu NNG in copie, sa vedem care ce o sa raspunda. Pana acum, Radio Silence. 🙂

  • Cosmin

    @Ciprian C
    Salut. Te compatimesc sincer, dar tin sa-ti si multumesc pentru informatie. Si eu am cumparat RO&HU dar nu am apucat sa-l updatez la Primo (nici nu stiam ca se poate la versiunea asta redusa, credeam ca e valabil doar pt full Europe).
    Poate e tardiv, dar.. te-ai uitat in Trash? iTunes le arunca acolo in prima faza dupa update… poate ai noroc 🙂

  • glm

    o fi asta (cu igo-ul) unul din motivele pt care cei mai multi pirateaza aplicatii?!… ma intreb si eu…