Prima Pagina Apple iPhone-ul – un rau necesar pentru operatorii de telefonie mobila

iPhone-ul – un rau necesar pentru operatorii de telefonie mobila

  iPhone-ul este fara indoiala cel mai bine vandut smartphone din istorie, compania Apple reusind sa vanda nu mai putin de 33 de milioane de terminale iPhone 4S doar in ultimele 3 luni ale anului trecut asigurandu-si primul loc in topul vanzatorilor de smartphone-uri la nivel global. Pentru Apple incasarile au atins un nivel record insa situatia nu este chiar atat de buna si pentru partenerii Apple, operatori de telefonie mobila. Compania americana isi obliga operatorii sa subventioneze o buna parte din costul terminalului si asta le afecteaza serios profitabilitatea desi incasarile lor cresc substantial de indata ce incep sa vanda iPhone-ul.

The iPhone may be great for consumers, but takes a nasty toll on wireless carriers’ bottom line. The price of Apple’s (AAPL, Fortune 500) iconic smartphone is heavily discounted by carriers. Those subsidies almost single-handedly devastate profit margins for Verizon, AT&T and Sprint. A logical conclusion is that the iPhone is not good for wireless carriers,” says Mike McCormack, an analyst at Nomura Securities. “When we look at the direct and indirect economics that Apple has managed to extract from the carriers, the carrier-level value destruction is quite evident.

  In SUA cei trei mari operatori de telefonie mobila AT&T, Sprint si Verizon au fost serios afectati de milioanele de terminale iPhone vandute in Q4 2011 si asta pentru ca au avut de suportat subventii foarte mari impuse de Apple. Pe termen lung operatorii de telefonie mobila au foarte multe de castigat insa pe temen scurt ei acopera niste subventii foarte mari care le afecteaza serios profitabilitatea. Orice operator de telefonie mobila gandeste planuri tarifare care in final ii aduc profit din vanzarea iPhone-ului insa culegerea banilor dureaza 2 ani de zile, timp in care el trebuie sa ofere noi subventii pentru clientii nou veniti.

  Situatia din SUA este regasita oriunde pe glob si profitabilitatea unui operator de telefonie mobila scade pe masura de numarul de iPhone-uri creste. Desigur ca in final si operatorii de telefonie mobila si Apple ies castigati insa oare cati vor avea rabdarea de a suporta in continuare conditiile impuse de Apple?