Prima Pagina Apple Tableta iPad ajuta o companie aeriana sa reduca cu 7% greutatea avioanelor

Tableta iPad ajuta o companie aeriana sa reduca cu 7% greutatea avioanelor

20120604-110941.jpg

Inca de anul trecut am vazut primele companii aeriene interesate sa inlocuiasca vechile manuale si harti ale pilotilor cu noile tablete iPad ale companiei Apple. Atunci organismul american care reglmenteaza transportul aerian a permis utilizarea tabletelor iPad de catre piloti, unele companii aeriene grabindu-se sa le foloseasca. Ei bine initiativa americanilor a fost preluata si de o companie aeriana din Singapore care nu a pus tablete iPad in cabinele pilotilor ci in restul avionului, inlocuind echipamentele pentru entertainment.

Scoot Pte is offering Apple Inc. (AAPL) iPads to budget long-haul travelers after ripping out aircraft entertainment systems weighing more than two tons to save fuel.The tablets helped the carrier cut 7 percent off the weight of planes obtained from parent Singapore Airlines Ltd. (SIA) even after a 40 percent increase in seating, Chief Executive Officer Campbell Wilson said. The savings will help Scoot, which makes its maiden flight today, cope with fuel prices that have jumped about 36 percent in two years.

Schimbarea facuta de cei din Singapore a dus la o scadere cu 7% a greutatii avionului si asta in conditiile in care numarul de locuri a crescut cu 40%. Practic acum compania poate economisi bani seriosi din achizitionarea carburantului si totul multumita implementarii rapide a tabletelor care oricum ofera mai multe decat clasicele dispozitive pentru entertainment. Desigur ca in locul tabletelor iPad puteau fi utilizate orice alte tablete, insa produsul celor de la Apple se dovedeste a fi mult mai popular.

  • Hybrid

    @Flopy Si despre ce ai vrea sa , scrie ? Stiri mondene ? Cat timp nu bate campii totul e ok

  • andrei

    Singapore nu este in Coreea.

  • Julius

    Am calatorit de multe ori cu avionul inclusiv transatlantic,mi se pare putin cam mult sa reduci cu 7% greutatea unui avion.Avioanele transatlantice au in tetiera monitoare touchscreen unde poti asculta muzica si sa te uiti la filme dar diferenta de greutate mi se pare inca odata cam mare….

  • Reducerea aia reprezinta cateva tone/zeci de tone mai putin la greutate. Nu timse pare mult?

  • Dennis

    De unde pot lua si eu imaginea aia cu floarea de pe ipad?

  • Iulius

    2 tone cit zic ei este mult intr-adevar.40% economie in “seating” si mai imposibil!Numai ca eu nu pot sa imi imaginez ce au putut scoate sa obtina asa o economie.Unde au pus restul scaunelor ?La etaj?sistemul de comunicare pilot -pasageri nu poti sa il scoti deoarece se fac diferite anunturi in caz de urgenta etc…Au scos firele de la casti din scaune?Monitoare in tetiere au doar firmele care se respecta….

  • andreic

    Un B747 atinge 412.000kg in decolare. 7% din aceasta valoare inseamna 28.840kg. Enorm.
    Probabil se refera la scaderea greutatii de baza,dar si asa, B747 cantareste gol cam 180000kg deci 7% inseamna minim 12600kg. este imposibil sa.scazi atat.de mult si sa mai maresti capacitatea de transport cu 40%