Apple vs Samsung – razboiul orgoliilor si o buna strategie de promovare

  De mai bine de un an de zile procesele dintre Apple si Samsung sunt promovate de publicatii din intreaga lume si asta din cauza popularitatii celor de la Apple. Compania americana a acuzat si demonstrat in repetate randuri ca Samsung ii incalca brevetele de inventie pentru iDevice-uri, Steve Jobs fiind cel care a pornit acest razboi legal in anul 2010. Jobs ura Android-ul si Samsung s-a dovedit a fi un subsidiar in razboiul impotriva Android-ului, partenerul celor de la Apple facand “imprudenta” de a copia anumite elemente din design-ul iPhone-ului si al tabletei iPad atunci cand si-a dezvoltat propriile terminale din seria Galaxy. Acest dispozitive au fost interzise la vanzare in anumite tari, in unele interdictia a fost temporara, in altele ea este in vigoare si astazi.

  Va intrebati probabil de ce o companie ca Samsung, care este unul dintre cei mai importanti parteneri ai Apple, a decis sa “imprumute” din proprietatea intelectuala a celor de la Apple. Ei bine pentru publicitate a fost facut totul, unul dintre membrii echipei de conducere a Apple afirmand la un moment dat ca procesele dintre cele doua companii au promovat extraordiar de mult produsele asiaticilor. Cei de la Samsung “imprumuta” in mod intentionat cate ceva, publicatiile semnaleaza derapajele, Apple ii da in judecata, iar pe ei nu ii intereseaza daca publicitatea este negativa sau pozitiva. In ultimul an cei de la Samsung au crescut extrem de mult si o parte din crestere se datoreaza popularitatii castigate “pe spatele” celor de la Apple care si-au aparat proprietatea intelectuala.

  Desigur ca nici cei de la Apple nu sunt lipsiti de vina morala, ei brevetand unele tehnologii si anumite elemente de design care poate ca nu ar fi trebuit brevetate, iar o buna parte dintre procese sunt intentate doar din mandrie. Ambele companii au “orgolii” foarte mari si procesele sunt doar o reprezentare a lor, dar lupta dintre ele aduce beneficii enorme atat pentru Apple cat si pentru Samsung. In ultimul an ambele companii au inregistrat cresteri spectaculoase in vanzari, Apple aproape dublandu-si vanzarile in toate domeniile, Samsung inregistrand o crestere si mai mare, iar toata aceasta batalie s-a dovedit a fi extrem de benefica.

  In momentul de fata a ajuns sa cred ca Apple si Samsung prefera sa cheltuie zeci de milioane de dolari anul pe procese in loc sa isi promoveze in mod traditional produsele si totul pentru ca aceasta publicitate generata de procese ar fi mult mai buna.