Artistii castiga foarte putini bani din servicii precum iTunes Match sau Spotify

  iTunes Match, Spotify, Rhapsody si alte servicii asemanatoare permit utilizatorilor sa faca streaming audio pentru melodiile preferate, indiferent unde s-ar afla. Pentru fiecare ascultare a unei melodii producatorii acesteia primesc o suma de bani de la compania care ofera serviciul de streaming, iar in imaginea de mai sus aveti o lista a preturilor oferite acestora. Apple ofera o treime dintr-un cent penru fiecare ascultare prin Stream, Spotify ofera intre 0.003 si 0.009 centi pentru fiecare ascultare, in functie de tara, iar Rhapsody ofera 0.009 centi pentru fiecare ascultare.

  Niciun serviciu nu ofera macar 1 cent pentru fiecare ascultare facuta de catre un utilizator, iar pentru a aduna macar 100$ in conturi, producatorii trebuie sa adune zeci de mii de ascultari. Desi Apple ofera cele mai mici preturi pentru streaming, compania cumuleaza banii castigati din iTunes Match cu cei din vanzarile generate de iTunes, deci dezvoltatorii au sanse de a face un profit mai bun prin sistemul celor de la Apple. In final streaming-ul de melodii este benefic pentru utilizatorii care platesc putini bani anual, este benefic pentru companiile care ofera serviciul, insa pentru producatori profitul este foarte mic si cu greu acopera costurile de promovare.