Prima Pagina Apple Un iPhone este suspectat ca a deviat cursul unui zbor aerian in...

Un iPhone este suspectat ca a deviat cursul unui zbor aerian in anul 2011

BLACK FRIDAY 2017 LIVE BLOG cu REDUCERI IN TIMP REAL!

  Autoritatile americane sunt foarte stricte cand vine vorba de utilizarea telefoanelor mobile in timpul zborurilor comerciale deoarece unele ar putea genera functionalitate anormala a sistemelor de navigare ale avioanelor. Desi in zbor li se recomanda utilizatorilor sa nu foloseasca smartphone-uri, se pare ca in anul 2011 un iPhone ar fi generat o deviere destul de mare a cursului unui avion. Unul dintre pilotii cursei aeriene a declarat ca aparatura de la bord se comporta anormal, iar in momentul in care un insotitor de zbor a obligat un pasager sa isi inchida iPhone-ul, functionalitatea aparatelor a revenit la normal.

The regional airliner was climbing past 9,000 feet when its compasses went haywire, leading pilots several miles off course until a flight attendant persuaded a passenger in row 9 to switch off an Apple Inc. (AAPL) iPhone. “The timing of the cellphone being turned off coincided with the moment where our heading problem was solved,” the unidentified co-pilot told NASA’s Aviation Safety Reporting System about the 2011 incident. The plane landed safely.

  Pilotul sustine ca vina ar fi a iPhone-ului deoarece aparatura de bord a inceput sa functioneze normal abia dupa ce terminalul ar fi fost inchis, insa alte dovezi care sa indice vina smartpone-ului nu exista. Fie ca vorbim despre o coincidenta sau nu, pana acum nu s-a demonstrat cu certitudine ca terminalele mobile (smartphone-uri sau tablete) genereaza interferente cu aparatura de bord a avioanelor, insa chiar si asa liniile aeriene le interzic pasagerilor sa foloseasca aceste dispozitive in timpul decolarii si ii obliga sa le inchida functia de telefonie in timpul zborurilor.

emag black friday lista reduceri
  • Tavi

    Pai si modul avion de ce exista? Ca sa fie doar asa?

  • Darius

    cred ca daca il punem in modul avion putem…sau poate astia de la transporturi aeriene nu au habar de tehnologie…nu jignesc 🙂

  • NicKel

    Nu prea se leaga… sunt mult prea ecranate cockpit-urile avioanelor de ceva ani buni.. dar la americani e posibil orice 😀

  • Adrian

    Draga NicKel – antenele de receptie ILS sunt distribuite redundant pe corpul avionului – ele nu se afla in cockpit.

  • Mario

    Face parte din campania anti Apple. Dupa cum puteti observa in textul original, au avut grija sa specifice inclusiv indicativul de bursa (AAPL) …
    Nu mai stau sa caut, dar acum cateva luni citeam un articol in care se spunea ca aprox 20% din pasagerii curselor aeriene americane nu-si inchid telefoanele pe parcursul zborului, ci doar le pun pe “silence”.

  • AKK

    @NicKel: esti mare cunoscator in avioane, ti-ai castigat dreptul sa vorbesti… Sunt o gramada de aparate de zbor aflate “in afara” cockpit-ului tau ecranat si protejat, inclusiv antene, asa cum spunea si Adrian. Cate aparate, senzori si antene, si unde …. asta depinde de modelul avionului.

  • blue

    Avionica nu interfera cu tehnologia gsm

  • iulian paraschiv

    eu cred ca interfereaza… am multi prieteni piloti, stau in otopeni si am auzit ca at mai fi fost si pe la noi ceva probleme. am multi prieteni la blue air

  • Nelu

    Aia de la blue/wizz si altii de seama lor is in stare sa spuna orice ca sa-si justifice intarzierile…