Prima Pagina Apple Samsung vs Apple – esecul vanzarilor mari vs succesul vanzarilor moderate catre...

Samsung vs Apple – esecul vanzarilor mari vs succesul vanzarilor moderate catre parteneri si nu direct catre clienti

  Zilele trecute cei de la Samsung au inceput sa se laude ca urmeaza sa inregistreze 10 milioane de terminale Samsung Galaxy S4 livrate, iar asta inseamna ca partenerii din intreaga lume au cumparat 10 milioane de unitati, insa nimeni nu va sti vreodata cate s-au vandut. Anuntul celor de la Samsung a extaziat presa din jurul globului, Samsung Galaxy S4 urmand a deveni cel mai bine vandut terminal Android de pe glob. Aceeasi presa a fost dezamagita cand iPhone 5 a inregistrat 5 milioane de vanzari directe catre clienti in doar 3 zile si diferenta in atitutine este cat se poate de clara.

  Desi Samsung inregistreaza un succes mediocru, daca privim intreaga perspectiva, si nu spune exact cat vinde direct catre clienti, ci doar cat vinde catre magazine care tin unitati in rafturi sau le ofera gratuit in promotii, cei de la Samsung sunt laudati corespunzator. Cei de la Fortune au sesizat diferenta, si faptul ca Samsung se refera la vanzari catre operatorii de telefonie mobila si nu direct catre clienti, iar banii investiti de Samsung in cadouri pentru jurnalisti si bloggeri dau rezultate, inclusiv in Romania unde majoritatea jurnalistilor lauda Samsung la orice colt, indiferent ce probleme ar avea produsele.

  In final, minciuna are intotdeauna picioare scurte si raportarile mincinoase ale Samsung vor afecta serios compania in momentul in care cineva va furniza publicitatii cifrele reale de vanzari catre clienti.

  • Georgian

    Deja nu inteleg sincer care e problema faptului ca samsung ofera nr de unitati livrate catre parteneri. Acele unitati tot la utilizatori vor ajunge. Poate e o strategie de marketing dar totusi samsung vinde, si vinde bine iar lucrul asta nu se poate nega. Pentru apple care vinde in principal prin magazinele proprii, operatori si cativa distribuitori autorizati e mai usor probabil sa aiba feedback direct al utilizatorului final, pe cand samsung se bazeaza foarte mult pe diversi distribuitori si prea putib pe propriile magazine.

  • tayfun

    mai multa ura decat in articolul asta nu am vazut. Zaone trebuie sa intelegi ca Apple nu are o strategie de marketing+vanzare buna, deoarece prefera sa ramana “brand premium” si nu colaboreaza, asa ca nu te supara ca alti competitori au colaborat cu terti ca sa isi vanda marfa si Apple nu.

  • @Georgian: Nimeni nu stie cat vinde exact Samsung, ei nu spun cifre clare, reale, raporteaza doar vanzari catre parteneri, iar partenerii aia pot sa trimita unitatile inapoi si Samsung nu raporteaza asta.
    @tayfun: E un adevar pe care la noi nu-l spune nimeni ca sa nu supere Samsung, asta e. Il vezi ca ura pentru ca il scriu doar eu, dar tot ce am scris acolo nu e nou, sunt niste chestii vechi, de ani de zile, pe care la noi jurnalistii le evita pentru ca Samsung nu le mai baga produse in buzunare.
    Hai, next Samsung fanboys.

  • AndreiX

    Samsung livreaza catre vitrine si rafturi , Apple pune device-ul in mana clientului . Mare diferenta !

  • Georgian

    Eu inteleg la ce te referi zaona dar dupa logica mea la fel cum spune nicu atata timp cat ei isi incaseaza banii de la distribuitor sau client final care e diferenta? Pentru ei tot profit este. Iar trebuie sa recunoastem samsung vinde mult dar asta nu inseamna neaparat ca sunt mai buni. S-a implementat o viziune, perspectiva cum ca acela ce vinde mai mult e mai bun, dar apple daca se vrea un brand premium trebuie sa vanda mai putin si cu valoare mai crescuta, cel putin asa cred eu.

  • @Georgiana: De unde stii tu ca ei incaseaza banii cand livreaza alea? Daca ii incaseaza abia cand se vand? Nu e acelasi lucru. N-ai de unde sti cat vinde, pentru ca ei nu spun, asta e ideea. E o strategie a lor care a fost amplificata prin cumpararea mass-media si indobitocirea restului lumii, atat.
    Ramaneti pe subiect, fara devieri, ca nu ma intereseaza.

  • Mihai

    Daca vine vorba de indobitocire nu cred k este una mai mare decat cea pe care o face apple… K sa nu mai vorbim de bataia de joc ulterioara cumpararii vre unui produs de al lor …

  • La Samsung se intampla exact aceeasi chestie, la ei e tragedie cu service-ul.

  • Luca

    Bun ca o fi o strategie dearketing sau nu asta o știu doar ei dar problema este căci samsung vrea sa creeze foarte multă confuzie si anume:
    Scot acum pe banda rulantă terminale care se cheamă S4 Activ,S4 Mini si mai știu câte modele de S4 vânzările la care din ele se referă ???
    Deci dacă nu ar vrea sa creeze confuzie pot declara numărul exact de terminale vândute luând numărul de persoane înregistrate in Play Store si sunt conectati cu un S4 clasic dar numărul nefiind mare si nefacandule respect prefera sa dea cu praf in ochi.Pe mari bloguri din străinătate citesc articole cu comentarii unde foarte mulți care au avut samsung prefera de data asta HTC One deci adevarul samsung nul va spune niciodată.Radeau de Iphone căci are aceeași forma de nu știu când pai al lor galaxy nui la fel de 3-4 generații ?

  • Cristi

    @zaone: Cred ca exagerezi. Eu am vrut sa-mi iau un Samsung Galaxy S4 dupa ce a fost lansat oficial in toate magazinele de la noi (operatori, online, etc.) si l-au avut o perioada in stoc. Stii cat a trebuit sa astept pentru el pentru ca nu l-am mai gasit nicaieri, aproape 2 saptamani. Deci nu stau in rafturi si nici nu dau gratuit operatorii astfel de terminale, sa fim seriosi.

  • @Cristi: Compari Romania cu tarile importante in ceea ce priveste stocul? Really?

  • Cristi

    @zaone: Dar nici departe nu suntem. Sa stii ca stocurile ce se trimit intr-o anumita tara se bazeaza pe studii de piata care indica numarul potentialilor clienti. Aceste studii de piata sunt conduse dupe reguli aproape stiintifice si nu dau rateuri decat rareori. Astfel ei distribuie device-uri proportional cu potentialii cumparatori in toate regiunile. Piata romaneasca este una importanta pentru Samsung spre deosebire de Apple. Stiu cat de importanta este din interior ;).

  • Este, dar pentru terminalele low/mid-range, nu pentru high-end-uri, asta vorbind doar de telefoane. Daca e vorba de televizoare si electrocasnice, atunci e clar ca suntem o tara destul de importanta.

  • Ra110776

    Probabil ca pana la urma partenerii de la SAMSUNG vand telefoanele de pe stoc. Singura diferenta este iluzia ca samsung vinde 10 milioane in 1 saptamna (catre parteneri si nu clientii finali) iar iPhone numai 5 milioane. Se mai poate ca iPhone sa vanda mai putin in prima saptamana pentru ca a avut probleme cu productie… Orium in ecuatie este clar ca e si strategie de marketing si aici cu siguranta ca zaone are dreptate. Eu imi aduc aminte ca am asteptat 2 sapt pana sa imi vina iPhonul 5.

  • Criss216261

    In spania samsung S4 se da cadou la un abonament de 39€ pe luna…..dar vreau sa vad si eu, se da cadou un iphone iesit recent pe piata adica la un timp asa scurt!

  • Ra110776

    Mai mult nu stiu care e senzatia aici… Am citit mai atent articolul… Samsung 10 min in 1 saptamana (7 zile) iar iPhone 5 a vandut 5 milioane in 3 zile => 10 milioane in 6 zile…. deci mai bine ca Samsung….
    Este clar strategie de marketing care e ridicata in slavi de presa…

  • @Ra110776: Nu stiu de unde ai avut tu senzatia ca e vorba de o saptamana, e vorba de o luna la vanzarile Samsung.

  • blade

    Daca se poate un link cu un website care ofera Samsung galaxy s4 gratis la promotie,te rog zaone.
    Si tot odata apple zecile de milioane de iphoane care le trimite catre operatori de telefonie mobile oare cum le pune?Cumva vandute sau cum?Cine mai face bataia de joc prezentata chiar de tine aici cu operatori din franta si din alte parti care erau obligati sa cumpere stocuri immense de sute de mii de iphone-uri pentru a le vinde chiar daca ei nu aveau nevoie de acest lucru.Zaone cumva apple daca da unui operator de telefonie 300 de mii de bucati nu le trece vandute?
    Cand se lanseaza in 200 de tari un iphone,apple neavand magazine decat in cateva,o face prin operatori de telefonie,acele milioane de terminale zaone,spune tu,cum sunt????

  • Alexis

    La un pachet de abonament business oferit de una dintre primele 2 companii din România se da: 1 Samsung S4 si 1 Iphone 5 sau 2 Samsung S4 si 2 Iphone 5. Iar valoarea minima a unui pachet este de 300€/luna.
    Trageti voi singuri concluzia si calculati paritatea! Acest lucru se reflecta si in celelalte abonamente.

    P. S. Celelalte modele de telefoane nu prea se cer. Iar Nokia nici măcar nu se afla in ofertare pentru clienți. :))

  • Emil

    Daca samsung va avea 10 mil de S4 vandute intr- o luna, pt mine este clara inferioritatea mktg-ului lor indiferent daca nr de bucati raportate sunt sau nu reale comparativ cu 5 mil iphone 5 vandute in 3 zile. Restul nici nu mai conteaza, si raman cu iphone-ul meu.

  • Theodor

    Idealul saracului este Galaxy !!!

  • Fiv

    Imi place subiectul pe care l-ai atacat 🙂 … cred ca ar trebui sa fii mandru ca ai atatia iubitori de jucarii Samsung care iti citesc blogul 😉