Apple incearca as revolutioneze televizorul spre nemultumirea operatorilor de cablu

  De mai bine de un an de zile compania Apple incearca sa revolutioneze televizorul atat prin Apple TV, cat si prin dezvoltarea unui televizor propriu-zis. Daca despre lansarea unui televizor Apple nu auzim absolut nimic acum, in legatura cu Apple TV-ul am aflat aseara ca Apple ar pregati lansarea unui nou model pentru luna aprilie, insa astazi aflam cateva detalii noi. Conform unei publicatii americane, cei de la Apple incearca sa revolutioneze televizorul prin schimbarea modului in care continutul este livrat catre utilizatori, americanii dorind sa ofere posibilitatea de a vizualiza posturile TV prin internet.

  Apple negociaza cu marii operatori de cablu din SUA licentierea continutului lor si oferirea sa prin internet fara a fi necesara utilizarea unui cablu TV, insa operatorii de cablu evita in mod constant sa finalizeze negocierile. Principala temere a acestor companii este ca modelul impus de catre Apple le-ar putea reduce serios veniturile, cei din Cupertino incercand sa le ofere utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza continut multimedia oricand prin intermediul iCloud, insa fara a afisa reclame.

  In fata refuzului categoric al operatorilor de cablu de a incheia un contract in baza aceluiasi model, Apple le cere acestora sa le ofere utilizatorilor liste de cate 5 episoade pentru fiecare show TV, si nu un sezon intreg precum cerea in trecut. Mai mult decat atat, Apple propune dezactivarea posibilitatii de a putea cauta prin timeline-ul unui show tv la minim 3 zile dupa difuzarea sa, insa deocamdata companiile cu care au discutat nu s-au aratat chiar atat de entuziasmate de propunere.

Apple’s latest approach is far less ambitious. Instead of asking for full current seasons of shows, it is asking programmers for just the most recent five episodes of current-season shows—the standard for video-on-demand services in the TV industry, a person familiar with the matter said. Apple is also proposing to disable fast-forwarding on shows for three days after they air, which would protect TV channels.

  Desi Apple incearca din rasputeri sa schimbe modul in care functioneaza industria TV si sa ofere utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza continut multimedia direct pe propriile Apple TV-uri, e putin probabil sa reuseasca sa faca ceva notabil in conditiile in care operatorii de cablu nu sunt dispusi sa faca vreo schimbare im strategia lor de functionare.