Apple incearca as revolutioneze televizorul spre nemultumirea operatorilor de cablu

  De mai bine de un an de zile compania Apple incearca sa revolutioneze televizorul atat prin Apple TV, cat si prin dezvoltarea unui televizor propriu-zis. Daca despre lansarea unui televizor Apple nu auzim absolut nimic acum, in legatura cu Apple TV-ul am aflat aseara ca Apple ar pregati lansarea unui nou model pentru luna aprilie, insa astazi aflam cateva detalii noi. Conform unei publicatii americane, cei de la Apple incearca sa revolutioneze televizorul prin schimbarea modului in care continutul este livrat catre utilizatori, americanii dorind sa ofere posibilitatea de a vizualiza posturile TV prin internet.

  Apple negociaza cu marii operatori de cablu din SUA licentierea continutului lor si oferirea sa prin internet fara a fi necesara utilizarea unui cablu TV, insa operatorii de cablu evita in mod constant sa finalizeze negocierile. Principala temere a acestor companii este ca modelul impus de catre Apple le-ar putea reduce serios veniturile, cei din Cupertino incercand sa le ofere utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza continut multimedia oricand prin intermediul iCloud, insa fara a afisa reclame.

  In fata refuzului categoric al operatorilor de cablu de a incheia un contract in baza aceluiasi model, Apple le cere acestora sa le ofere utilizatorilor liste de cate 5 episoade pentru fiecare show TV, si nu un sezon intreg precum cerea in trecut. Mai mult decat atat, Apple propune dezactivarea posibilitatii de a putea cauta prin timeline-ul unui show tv la minim 3 zile dupa difuzarea sa, insa deocamdata companiile cu care au discutat nu s-au aratat chiar atat de entuziasmate de propunere.

Apple’s latest approach is far less ambitious. Instead of asking for full current seasons of shows, it is asking programmers for just the most recent five episodes of current-season shows—the standard for video-on-demand services in the TV industry, a person familiar with the matter said. Apple is also proposing to disable fast-forwarding on shows for three days after they air, which would protect TV channels.

  Desi Apple incearca din rasputeri sa schimbe modul in care functioneaza industria TV si sa ofere utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza continut multimedia direct pe propriile Apple TV-uri, e putin probabil sa reuseasca sa faca ceva notabil in conditiile in care operatorii de cablu nu sunt dispusi sa faca vreo schimbare im strategia lor de functionare.

6 COMENTARII

  1. Asa au facut si cu domeniul muzical. Si 80% din veniturile din muzica din iTunes intra in buzunarul Apple si restul la muzicieni. Astia cu televiziunile prin cablu nu sunt chiar asa prosti.

  2. Apple incearca de multi ani sa pacaleasca operatorii de cablu si producatorii de content , dar pana acum nu au reusit . Jobs a murit neimpacat din punctual asta de vedere .
    Content online se furnizeaza si acum , deci nici o revolutie . Apple nu are content de difuzat, deci trebuie sa-l ia de undeva .
    Ce vrea Apple sa faca este sa ia partea leului si sa plateasca drepturi de autor cat mai mici .
    Slabe sanse sa reuseasca .

  3. Lacomia este adanc inradacinata in natura umana.Astia de la Apple tind incet spre monopol,care era caracteristica comunismului.Dupa ce isi intind fibra,pun semnatura pe continut,si gloata sa cotizeze.

  4. Ideea e in felul urmator. Monopol sau nu, voi nu ati vrea sa aveti un mic apple tv in casa care e conectat la un monitor/tv HD care sa ruleze orice continut, de la muzica, video, jocuri si multe aplicatii care exista in iDevice-urile noastre? Stiu, romanii in general sunt buni sa comenteze. Care dintre cei care ati postat aici, sunteti muzicieni, compozitori sau producatori de stiti exact cum merg in industria muzicala acolo unde voi ziceti ca “80% din veniturile iTunes intra in buzunarul Apple”. Trezitiva si uitativa la niste procente, daca se mai fac bani din CD-uri vandute, e normal ca traim intr-o era noua unde totul este digital, nu contest insa faptul ca platim un pret mult mai mare pentru asta, insa ganditiva la viitor, nu se mai zgarie CD-ul si nu mai acces la acel content, cu iCloud o sa ai acele melodii, filme sau tv show-uri, sa le descarci cand vrei si cand nu vrei, nu iti ocupa spatiu pe Hard. iTunes stie sa promoveze, cum am spus nu e ieftin, insa va garantez ca ii ajuta pe cei care produc muzica.