Iata cum a reusit Steve Jobs sa lanseze iPhone-ul intr-una dintre cele mai importante piete pentru Apple

  Revenind in cadrul Apple si pregatind unul dintre produsele care avea sa revolutioneze industria smarrphone-urilor, Steve Jobs a dus negocieri dure cu operatorii de telefonie mobila pentru lansarea dispozitivului. Una dintre aceste negocieri, chiar daca nu a fost ea chiar atat de dura, a avut loc cu un antreprenor japonez care a ajutat Apple sa lanseze iPhone-ul sau in Japonia in anul 2008. Desi atunci dispozitivul reprezenta o parte mica a pietei, la sfarsitul anului trecut trei sferturi dintre smartphone-urile vandute in Japonia sunt iPhone-uri, aceasta fiind una dintre cele mai importante piete in care Apple este prezenta.

I brought my little drawing of an iPod with mobile capabilities. I gave him my drawing, and Steve says, ‘Masa, don’t give me your drawing. I have my own,'” Son recalled during the “Charlie Rose” interview. “I said, ‘Well, I don’t need to give you my dirty paper, but once you have your own product, give me for Japan.’ And he said, ‘Masa, you are crazy. We have not talked to anybody, but you came to see me as the first guy. I’ll give it to you.” The negotiation continued, as Son asked that Jobs put in writing that Apple would give him exclusivity for the Japanese market. Jobs’s reply? “‘No! Masa, I’m not going to sign for you because you don’t even own a mobile carrier yet!’ And I said, ‘Well, look, Steve, you promised me. You gave me your word. I bring a carrier for Japan.'”

  Chiar daca acum alegerea Japoniei pentru a lansa un produs este o decizie cat se poate de simpla, in 2006 Steve Jobs a avut nevoie de putina convingere pentru a il alege pe actualul CEO al SoftBank drept partener pentru lansare. Atunci CEO-ul Softbank era un antreprenor de succes, care nu detinea un operator de telefonie mobila, insa el l-a convins pe Steve Jobs sa ii acorde exclusivitate pentru lansarea iPhone-ului in Japonia, operatorul Softbank intrand in acelasi an pe piata japoneza si achizitionad intregul grup Vodafone.

  Practic Steve Jobs si-a pus increderea intr-un om care venise la el sa-i prezinte un prototip al iPhone-ului, intr-o forma rudimentara, pe care el il dezvolta deja, iar decizia s-a dovedit a fi una extrem de buna, iPhone-ul fiind acum extrem de popular in Japonia.