Importanta operatorilor de telefonie mobila a scazut simtitor in procesul de vanzare al telefoanelor mobile

Operatori telefonie mobila vanzari telecomOperatorii de telefonie mobila vand cele mai multe telefoane mobile in Romania, insa importanta acestora in intregul proces a scazut simtitor in ultimul an de zile, sau cel putin asta ne spune CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu.

Conform lui, operatorii de telefonie mobila din Romania insumeaza acum vanzari care reprezinta 55% din totalul telefoanelor mobile vandute in Romania, cota lor de piata fiind cu 15 procente mai mica decat cea inregistrata cu un an de zile in urma, scaderea fiind simtitoare.

Cele 15 procente ale cotei de piata au fost redistribuite catre diversele magazine fizice si online din Romania, cota de piata a celor de la eMAG crescand la 20% in momentul de fata si dupa cum se prezinta lucrurile ea probabil va creste in continuare in urmatorul an de zile, chiar daca vorbim despre un procent mai mic.

Conform CEO-ului eMAG, se pare ca reducerea aplicarii de subventii pentru pretul telefoanelor mobile ar sta la baza acestei scaderi a cotei de vanzari, iar explicatia este credibila avand in vedere ca majoritatea romanilor cumpara telefoane cu subventie de la operatori.

A fost o schimbare de piata, as putea spune, in sensul in care total piata de telefoane era acum un an cam 70% controlata de operatori. In prezent, a ajuns la 55% la operatori, ca valoare. Ce s-a intamplat: operatorii nu au mai subventionat telefoane la fel cum subventionau inainte pentru ca a inceput o competitie mai mare intre ei, probabil si reglementarile de la UE a redus capacitatea operatorilor de a subventiona telefoanele, asa ca ele s-au mutat si catre piata libera.

Drept cauze pentru limitarea subventionarii sunt mentionate noile reglementari ale UE in acest domeniu si competitia dintre operatori, insa indiferent de situatie cauza conteaza mai putin, efectul fiind cel mai important in momentul de fata, operatorii pierzand bani impreuna cu cota de piata.

Am observat inca din 2013 ca operatorii de telefonie mobila au inceput sa vanda telefoanele mobile la preturi similare cu cele din magazinele europene, dar cu subventii mult mai mici, si aceasta strategie cu siguranta le-a afectat vanzarile totale de telefoane mobile.

Daca in ciuda acestei scaderi a vanzarilor strategia nu s-a schimbat, atunci este clar ca in urmatorul an magazinele online vor inregistra vanzari si mai mari de telefoane mobile.