Masura disperata a Apple de a creste vanzarile iPhone

Compania Apple a anuntat luna trecuta ca se asteapta ca vanzarile de terminale iPhone sa scada in T1 2016 la o valoare mai mica inregistrata decat cea in T1 2015, aceasta urmand a fi prima scadere a vanzarilor de terminale iPhone in trimestre fiscale care acopera aceeasi perioada a anului.

Pentru a se asigura ca scaderea nu este foarte mare, compania Apple a anuntat in cursul zilei de ieri lansarea unui program de recompense pentru angajati, acestia urmand a primi recompense pentru fiecare terminal iPhone vandut catre clientii ce viziteaza Apple Store-uri.

Aceasta campanie este desfasurata intre 21 februarie si 26 martie in toate Apple Store-urile si Apple o prezinta ca pe o metoda de a celebra succesul iPhone, insa perioada de desfasurare denota clar faptul ca vorbim despre o masura disperata de a creste rapid vanzarile iPhone in T1 2016.

Conform angajatilor, compania Apple le va oferi cadou diverse produse si vacante platite la sediul sau din Cupertino in functie de numarul de terminale iPhone vandute, numarul de accesorii vandute sau numarul de terminale preluate prin sistemul de reciclare.

Rezultatele angajatilor vor fi catalogate saptamanal si managerii de magazine vor fi deasemenea recompensati daca magazinul lor are rezultate bune in aceasta perioada, compania Apple angajandu-se inclusiv sa organizeze petreceri pentru magazinele performante.

Aceasta este prima oara cand compania Apple ofera asemenea cadouri angajatilor pentru a-i motiva sa vanda mai multe terminale iPhone intr-o anumita perioada a anului si miscarea denota destul de clar faptul ca vanzarile sunt mai mici decat se asteptau cei de la Apple.

Cat succes va avea aceasta campanie vom afla abia in a doua parte a lunii aprilie, atunci cand Apple va anunta rezultatele financiare pentru T1 2016.

11 COMENTARII

  1. Sa cumpera angajatii iphone-uri ca sa prineasca recompense. Varianta de canzari era altfel mai buna. La achizitionarea unui iphone primeste o reducere de 50% pentru un apple watch sau ceva genul. Ca nu angajatul te baga in appstore si te pube sa cumperi. Din initiativa ta cumperi.
    Inca odata Apple=idioti.

  2. Nu uitați ca asta este opinia lui Zaone, si nimic oficial ce denota faptul ca este o măsura disperata. Poate sau nu sa fie, dar nu înseamnă ca este motivul adevărat.

  3. Nu este nici o disperare. Este doar o modalitate de fidelizare a angajatului ,caruia , sunt convins , i se cer neincetat diverse la job . Astfel i se scot ochii cu un bonus infim . Teoretic castiga toata lumea. Acum , daca era disperare , intrau in oferta , pe o perioada definita, diverse produse unde Apple ar avea gaura la profitabilitate. Dar la Apple nu cred ca putem vorbi de asa ceva , deocamdata cel putin.

  4. pe langa asta nu stiu daca ati observat ca spre deosebire de alte modele de iphone la care pretul in magazine a scazut doar foarte tarziu sau chiar inainte de lansarea altui model, la iphone 6s pretul este cam la 3299 din decembrie in continuu, pret sub apple store.

  5. Normal sa fie disperați, iPhone 6 este un iPhone 5s mai mare, nimic impresionant si sa nu luom in calcul si iOS care este cu tot mai multe probleme. Sper ca iPhone 7 sa fie spectaculos si sa nu se gândească numai la profit de 300 la suta, sa mulțumească si clienții.

  6. mie nu mi se pare o masura disperta, e foarte normal ca daca in 2015 ai vandut de ex 100 bucati de tigla in 2016 telul tau e de 120. dar ca sa vinzi mai multe tigle trebuie sa ai angajati motivati care vor sa vanda si nu gen a’la romanica cã inti in magazin si cucoanele stau la vrajeala in loc sa “agate” clientul. probabil apple au ajuns la concluzia ca ei au produse bune insa problema ca nu vand cat vor ei sa fie la angajatii nemotivati.

  7. Marian, iPhone 6 sa vândut cel mai bine din istoria Apple, si printre cele mai bine vândute telefoane vreodată. Cum poți sa spui ca nu este nimic impresionant???