Tacticile Apple au determinat esecul in negocierile pentru lansarea unui abonament TV online

Compania Apple se chinuie de aproape doi ani sa convinga marile trusturi media din SUA sa fie de acord cu crearea unui abonament TV online pe care cei din Cupertino sa il distribuie prin Apple TV, acesta trebuind sa aiba un pret de vanzare suficient de mic si sa includa suficient de multe canale importante pentru a fi atractiv.

Apple a discutat cu mari companii precum Disney, Time Warner, Comcast, CBS, 21st Century Fox Inc. si multe altele, insa tacticile sale prin care a obtinut ceea ce a vrut in industria mobila n-au functionat si in cazul trusturilor media, iar asa Apple nu a reusit sa isi indeplineasca obiectivele, cel putin deocamdata.

Apple ar fi cerut in negocieri ca preturile platite pentru continut sa fie fixe timp de cativa ani, desi producatorii de continut au obiceiul de a creste anual preturile pentru a finanta crearea de continut nou, iar cererile sale pentru plata a 10 dolari pentru fiecare abonat nou au fost primite cu aceeasi reticenta in timpul negocierilor.

In particular, Apple wanted to freeze for several years the monthly rate per viewer it would pay to license Disney channels. TV channels usually get annual rate increases and rely on them to fuel profit growth. Disney balked. Similar talks with media giants that included 21st Century Fox Inc. and CBS Corp. also stalled.

Practic Apple a incercat sa forteze marile trusturi media din SUA sa accepte conditiile sale, mult mai bune decat ale altor parteneri, insa desi in cazul smartphone-urilor a reusit sa isi impuna conditiile, in cazul trusturilor media lucrurile sunt diferite, acestea din urma avand o putere mai mare, asa ca au rezistat Apple.

Desigur ca nici Eddy Cue nu a avut succes, acesta refuzand sa accepte orice altceva in afara de ceea ce s-a stabilit in sedintele avute cu Tim Cook, inflexibilitatea sa ducand la blocarea negocierilor cu marile trusturi din SUA, iar asa visul Apple de a face Apple TV mult mai util sunt sortite esecului.

Apple sought payments of $10 a month per subscriber from the cable providers and refused to rule out seeking an even higher share of each monthly subscription in the future, according to people involved in the talks. It also wanted users to sign in with Apple IDs, even though Comcast and Time Warner Cable would handle billing and customer service.

Exact precum in cazul televizorului pe care Apple nu l-a mai lansat, tentativa sa de a crea un abonament TV online pentru Apple TV pare sa fie o misiune esuata, cei din Cupertino pur si simplu neavand suficient de multa dorinta pentru a face si compromisuri in ideea de a isi indeplini obiectivele.