Gaura Neagra SPECIALA cu o Premiera ce a SOCAT Cercetatorii

Gaura neagra speciala descoperita de catre cercetatori si analizata atent a avut descoperita o premiera care i-a socat, iata ce au declarat astronomii.

Gaura Neagra vant

Gaura neagra cunoscuta cu denumirea SDSS J135246.37+423923.5 este una speciala cunoscuta ca un quasar de catre cercetatori, iar pentru ea a fost confirmata o premiera impresionanta. Mai exact, cercetatorii au descoperit ca aceasta gaura neagra mai speciala are cele mai puternice vanturi care au fost detectate pana in momentul de fata in univers, si asta e ceva ce vine ca o premiera pentru intreaga comunitate a astronomilor din intreaga lume.

Gaura neagra despre care vorbim acum este uriasa, si accelereaza particulele pe care nu le poate absorbi la viteze care ajung foarte apropiate de cele ale luminii, fiind aruncate in diverse zone din univers. Accelerarea particulelor la viteze atat de mari genereaza pentru o gaura neagra de acest gen si vanturi care au viteze extrem de mari, acestea circuland prin galaxiile din care quasarii de acest gen fac parte, ele reducand si formarea grupurilor de stele.

Gaura Neagra SPECIALA cu o Premiera ce a SOCAT Cercetatorii

Gaura neagra pe care au analizat-o cercetatorii universitatilor din Oklahoma si de Vest din Canada, este capabila sa genereze vanturi care au viteze ce pana acum n-au mai fost detectate de catre vreun cercetator pentru un alt quasar similar. Vitezele vanturilor generate de catre aceasta gaura neagra sunt atat de mari incat cercetatorii nici nu-si pot da seama cum anume se formeaza ele, dar probabil ca in cativa ani de cercetare amanuntita vor aparea si detalii care sa elucideze inclusiv acest mister nou.

“În timp ce vânturile de mare viteză au fost observate anterior în cvasi, acestea au fost subțiri și șterse, purtând doar o cantitate relativ mică de masă. Comparativ, fluxul de ieșire din acest cvasar se extinde de-a lungul unei cantități imense de masă la viteze incredibile. Am fost șocați – acesta nu este un nou quasar, dar nimeni nu știa cât de uimitor a fost până când echipa a obținut spectrele Gemenilor.”

Gaura neagra are o masa care este de 8 miliarde de ori mai mare decat cea a soarelui, cercetatorii spunand ca sunt si socati de ceea ce au descoperit, mai ales ca acest quasar nu este unul nou. In baza acestei descoperiri, cercetatorii sunt de parere ca exista si altii care genereaza vant cu viteza atat de mare, insa deocamdata n-a fost descoperita vreo alta gaura neagra care sa fie atat de impresionanta pentru astronomii care cerceteaza universul.

Gaura neagra din galaxia noastra nu este capabila sa faca asa ceva pentru ca are dimensiuni mult mai mici decat acel quasar aflat la foarte mare distanta de Calea Lactee, dar ar putea fi altele apropiate ce au caracteristici similare.