Planeta Saturn: Cercetatorii NASA ULUITI de Noua Descoperire

Planeta Saturn a reusit sa ii uluiasca pe cercetatorii de la NASA, care au facut o descoperire incredibila care nu era crezuta posibila pana acum.

Planeta Saturn cutremure

Planeta Saturn continua sa ii uluiasca pe cercetatorii care fac descoperiri cu adevarat impresionante in legatura cu aceasta planeta foarte important din cadrul sistemului nostru solar. De acasta data vorbim despre o descoperire ce are legatura cu felul in care undele gravitationale emise de catre planeta Saturn afecteaza inelele care o inconjoara, cercetatorii descoperind pentru prima oara cat de semnificativa este influenta din interior pentru exterior.

Planeta Saturn a avut descoperit de catre cercetatorii NASA faptul ca valuri gravitationale seismice sunt emise din interiorul planetei spre exteriorul acesteia, iar ele genereaza “cutremure” in inelele care o incojoara. Cercetatorii de la NASA au identificat “trepidatii” minore in inelele care inconjoara planeta Saturn, iar multumita acestei descoperiri au reusit si sa descopere ca interiorul sau este stratificat intr-un mod mult mai complex decat se credea initial.

Planeta Saturn: Cercetatorii NASA ULUITI de Noua Descoperire

Planeta Saturn ar ascunde in interiorul sau, conform celor la NASA, o structura stratificata mult mai complexa, care este si foarte greu de penetrat, ceea ce face corpurile mai greu de studiat. NASA analizeaza campul magnetic pe care il are planeta Saturn, si asa vrea sa ii descopere secretele, nava Cassini trimisa de catre ei acolo dezvaluind ca inelele planete oscileaza in mod complet ciudat, iar pentru asta au gasit si o explicatie in undele gravitationale.

“Ceea ce este cu adevărat special în ceea ce privește [valurile gravitaționale] este că simpla lor existență impune ca cel puțin o parte din interiorul adânc să fie relativ calm și stabil, mai degrabă decât convectiv. Detectarea undelor de gravitație internă în Saturn prin seismologia inelară este acum una dintre elementele slabe ale dovezilor că o fracțiune semnificativă a interiorului lui Saturn este stratificată mai degrabă decât convectivă.”

Paneta Saturn ar emite aceste unde gravitationale chiar din interiorul sau, adica din nucleul despre care cei de la NASA nu stiu prea multe in momentul de fata. Multumita acestor descoperiri, cei de la NASA au ajuns la concluzia ca structura interioara pe care o are paneta Saturn este stabila si stratificata, nu convectiva, iar asa pot fi explicate si mai multe dintre secretele care sunt ascunse acolo de intreaga omenire de miliarde de ani.

Paneta Saturn a avut toate aceste informatii descoperite multumita sondei spatiale Cassini, insa cum aceasta nu mai este activa, va fi nevoie de una noua trimisa acolo pentru a o analiza indeaproape.