Planeta Marte: Descoperirea UIMITOARE Facuta de Cercetatori

Planeta Marte resurse

Planeta Marte poate fi casa pentru omenire daca planurile actuale de a crea acolo colonii in cursul urmatorilor ani, insa foarte multe depind de cercetarile care sunt facute in momentul de fata. Unul dintre proiectele de cercetare la care lucreaza acum oamenii de stiinta au in centru descoperirea de elemente care sa ajute omenirea sa supravietuiasca pe planeta Marte, acestea putand fi foarte utile atat pentru sustinerea vietii, cat si pentru calatoriile care trebuie facute.

Planeta Marte are resurse naturale care ar putea fi exploatate de catre omenire, dar e cam dificil de asamblat acolo masinariile folosite pe Pamant pentru a extrage resursele naturale ale planetei. In aceasta idee, oamenii de stiinta cauta alternativ pentru resursele de aici, iar cand vine vorba despre combustibili pentru calatoriile catre planeta Marte, o descoperire recenta genereaza sperante foarte mari pentru intreaga omenire in momentul de fata.

Planeta Marte: Descoperirea UIMITOARE Facuta de Cercetatori

Planeta Marte ar putea oferi omenirii elemente naturale pentru crearea de combustibil necesar navelor spatiale, iar oamenii de stiinta vorbesc despre E. coli si cianobacterii care trebuie transportate acolo. Cianobacteriile pot crea zaharuri prin fotosinteza data de lumina soarelui, apa si dioxidul de carbon de pe planeta Marte, in timp ce o versiune modificata genetic a E. coli ar fermenta acele zaharuri si ar crea un gaz numit 2,3-butanediol, care e folosit pentru combustibilul navelor spatiale, sau pentru crearea de cauciuc.

“O strategie de utilizare in situ, activată de biotehnologie, pentru producția de propulsor de rachete pe Marte, nu este prea dezvăluită. Aveți nevoie de mult mai puțină energie pentru decolarea pe Marte, ceea ce ne-a oferit flexibilitatea de a lua în considerare diferite substanțe chimice care nu sunt concepute pentru lansarea rachetelor pe Pământ.

Am început să luăm în considerare modalități de a profita de gravitația mai scăzută a planetei și de lipsa de oxigen pentru a crea soluții care nu sunt relevante pentru lansările Pământului. Având în vedere avantajele distincte pe care le oferă procesul biologic, cum ar fi generarea în exces de oxigen pentru formarea coloniilor, ar trebui să începem să ne gândim la modul de proiectare a microbilor pentru utilizarea lor în siguranță pe Marte.”

Planeta Marte are o forta gravitationala mai mica decat cea a Pamantului, astfel ca desi acest tip de combustibil este mai putin eficient decat metanul necesar decolarilor de pe Pamant, el poate fi totusi folosit. Multumita acestei combinatii, navele spatiale care ajung pe planeta Marte cu combustibil bazat pe metan, pot pleca de acolo cu unul bazat pe 2,3-butanediol, totul facut chiar pe planeta cu resursele mentionate anterior.

Planeta Marte este “urmatoarea frontiera” pentru NASA si alte agentii spatiale, astfel ca daca acest plan ar avea succes, atunci am putea avea parte de primele calatorii facute mai rapid acolo.