LUNA: Descoperirea Imposibila, ce s-a Rupt din Satelitul Pamantului

LUNA asteroid rupt

LUNA este satelitul natural al Pamantului, el fiind in orbita planetei noastre de miliarde de ani, si era crezut a fi singurul, insa o descoperire recenta schimba multe dintre cele cunoscute in legatura cu ea. Mai exact, oamenii de stiinta au descoperit in anul 2016 o un asteroid care orbiteaza Pamantul la o distanta de cam 40 de ori mai mare decat cea a lunii, el fiind denumit Kamo’oalewa, insa prea multe despre el n-au fost cunoscute pana cu nu foarte mult timp in urma.

LUNA este satelitul natural al Pamantului care ofera intr-o anumita masura si protectie impotriva unora dintre rocile care se deplaseaza prin sistemul solar si ar putea lovi in mod direct planeta noastra. Acest nivel de protectie este destul de redus, insa luna a fost de multe ori tinta rocilor care se plimba prin univers, iar una dintre cele care a lovit-o a creat asteroidul Kamo’oalewa, el fiind considerat acum un fel de cvasi-luna pentru ca sta in orbita Pamantului.

LUNA: Descoperirea Imposibila, ce s-a Rupt din Satelitul Pamantului

LUNA se afla la o distanta de aproximativ 380.000 de kilometri fata de Pamant, cu variatii in functie de felul in care orbiteaza planeta noastra, insa acea cvasi-luna se afla la o distanta de peste 12 milioane de kilometri. Pentru a confirma faptul ca acel asteroid este o bucata din luna, oamenii de stiinta au folosit telescoape puternice pentru a analiza felul in care el reflecta lumina, iar asa au ajuns la concluzia ca este o bucata din satelitul natural al Pamantului nostru.

“Nu ne venea să credem cum arăta pentru că nu semăna cu nimic din ce am văzut până acum. Proprietățile spectrale ale acestui obiect arată foarte asemănătoare cu cele ale lunii. Nu este că nu ar putea exista alți asteroizi [cu astfel de spectre], dar până acum nu am găsit nimic care să semene cu el. Am cunoscut cvasateliți ai Pământului înainte, dar aceștia au o durată foarte, foarte scurtă. Nu stau prea mult timp. Au dispărut în câteva luni până la câțiva ani.”

LUNA ar fi avut aceasta bucata din suprafata sa, ea avand o dimensiune de aproximativ 40 de metri, desprinsa undeva in cursul a cel putin ultimilor 100 de ani, insa desigur ca nu se stie foarte clar. Avand in vedere ca oamenii de stiinta nu aveau instrumente avansate acum 100 de ani si nici capacitatea de a stoca imagini detaliate cu suprafata de pe luna, totul este o simpla teorie care nu se stie cata baza are in ceva real, sau doar in analizele de la distanta.

LUNA va mai fi cu siguranta tinta altor obiecte cosmice in viitor, insa ramane de vazut daca oamenii de stiinta vor putea surprinde in timp real un impact care sa si rupa o bucata din satelitul natural al Pamantului.