Cometa Leonard: Noua Imagine si Cand va Ajunge langa Pamant

Cometa Leonard imagine

Cometa Leonard este una dintre multele comete descoperite de catre NASA in univers, insa este singura care va trece in perioada imediat urmatoare pe langa Pamant, iar multumita americanilor avem o noua imagine care ne-o prezinta. Cometa Leonard apare in imaginea de mai jos, surprinsa recent de catre NASA, iar conform agentiei spatiale, aceasta va trece la o distanta relativ apropiata de Pamant undeva pe la jumatatea lunii decembrie, si va putea fi vazuta de oricine.

Cometa Leonard ar urma sa fie vizibila inclusiv pentru oamenii obisnuiti care nu folosesc telescoape pentru a se uita la cer, insa desigur ca va trebui sa ne uitam cu mare atentie la zona de pe cer prin care aceasta va trece. Oamenii de stiinta au dscoperit cometa Leonard in luna ianuarie a acestui an, ea fiind vazuta pentru prima oara undeva pe langa planeta Marte, iar intre timp a calatorit prin sistemul solar pentru a ajunge aproape de Pamant in aceasta perioada.

Cometa Leonard: Noua Imagine si Cand va Ajunge langa Pamant

Cometa Leonard imagine nasa
FOTO: Dan Bartlett

Cometa Leonard va avea o luminozitate ridicata, iar de aceea va putea fi vazuta pe cer inclusiv fara telescoape de catre oamenii obisnuiti care stiu unde sa se uite pentru a o putea observa. NASA spune ca aceasta cometa Leonard are o coama verde in momentul de fata, ea fiind observata de catre telescoape si surprinsa in imaginea de mai sus, asa ca daca aveti un telescop, atunci stiti unde sa va uitati mai exact pentru a o vedea cum se plimba prin sistemul solar.

“Cometa C/2021 A1 (Leonard) a fost descoperită ca o pată slabă în ianuarie 2021, când a ieșit dincolo de Marte — dar orbita sa va duce uriașa bilă de gheață care revarsă în Sistemul Solar interior, trecând atât lângă Pământ, cât și pe Venus în decembrie. înainte de a se învârti în jurul Soarelui la începutul lunii ianuarie 2022. Deși cometele sunt notoriu greu de prezis, unele estimări arată că cometa Leonard luminează pentru a deveni vizibilă cu ochiul liber în decembrie.”

Cometa Leonard a fost surprinsa in 62 de imagini pentru ca imaginea de mai sus sa poata fi facuta de catre NASA, iar asta si pentru ca ea se deplaseaza cu viteza mare prin sistemul solar in acest moment. Acest lucru e evident si din estimarile celor de la NASA, care spun ca in ianuarie 2022 cometa Leonard va ajunge lana soare, dupa care isi va continua deplasarea prin univers foarte departe de sistemul solar, dar totusi prin galaxia noastra.

Cometa Leonard va fi analizata de catre cercetatorii de la NASA in timp ce se plimba pe langa Pamant, asa ca nu e exclus sa mai aflam si despre alte descoperiri importante facute in aceasta perioada.