Planeta Marte: VIDEO REMARCABIL Publicat de NASA pentru Omenire

Planeta Marte VIDEO REMARCABIL Publicat NASA Omenire

Planeta Marte este in centrul unui video remarcabil facut de catre agentia spatiala NASA prin intermediul robotului sau Perseverance, iar mai jos puteti vedea ceea ce a fost observat acolo de catre oamenii de stiinta de pe Pamant. Vorbim despre un video facut de pe suprafata de pe planeta Marte, robotul celor de la NASA inregistrand cerul si a surprins in acelasi timp luna Deimos, una dintre cele care orbiteaza planeta, ea avand dimensiuni foarte mici, dupa cum si puteti vedea.

Planeta Marte are aceasta luna Deimos in orbita la doar putin peste 23.000 de kilometri distanta de ea, aceasta fiind de aproape 15 ori mai mica decat cea dintre Pamant si luna, dar cu toate acestea, puteti observa ca ea apare ca o mica pata iluminata pe cer. Acest lucru se datoreaza faptului ca Deimos are un diametru de doar 6.4 kilometri, si pare mai mult un asteroid de dimensiuni mai mari decat o luna, insa si planeta Marte este mai mica decat Pamantul, deci nu e ceva tocmai neobisnuit.

Planeta Marte: VIDEO REMARCABIL Publicat de NASA pentru Omenire

Planeta Marte este monitorizata cu foarte mare atentie de catre o multitudine de sonde spatiale, dar si de doi roboti ai NASA, plus inca unul al Arabiei Saudite, astfel ca tot continuam sa ii afla mai multe dintre secretele pe care le ascunde. Cei de la NASA inregistrau norii vizibili in atmosfera de pe planeta Marte si au surprins imaginile cu luna Deimos, astfel ca realizarea este doar una conjuncturala, insa chiar si asa, vorbim despre ceva care ne arata ca inca mai avem multe de invatat despre ea.

Planeta Marte este orbitata de catre luna Deimos o data la 30 de ore, deci intr-un ritm destul de apropiat de cel pe care-l are luna noastra in raport cu Pamantul, astfel ca este destul de usor de monitorizat in timp ce se plimba prin sistemul solar. Avand in vedere dimensiunile sale, dar si compozitia, luna Deimos de langa planeta Marte nu este una de interes, iar asta nu va genera crearea unor misiuni speciale care sa monitorizeze cu prea mare atentie ceea ce se intampla acolo.

Planeta Marte va ramane totusi in atentia lumii intregi pentru mult timp de acum incolo, iar asta pentru ca atat NASA, cat si alte agentii spatiale ale omenirii, au planuri de a trimite acolo primii astronauti intr-o misiune de explorare pe o alta planeta.