Ministrul Educatiei: Problema Majora din Scolile Romanesti Recunoscuta Oficial

Ministrul Educatiei Problema Majora Scolile Romanesti Recunoscuta Oficial

Ministrul Educatiei vorbeste in mod oficial despre o problema majora cu care se confrunta scolile din toata Romania, o problema care afecteaza elevi din toate colturile tarii, iar aici vorbim despre inechitatea in randul copiiilor si tinerilor care ajung in unitatile de invatamant din tara.

Ministrul Educatiei detaliaza si programul nou pentru abandonul scolar, care ar urma sa ajute scolile, dar si despre incercarile de a reduce diferentele foarte mari care exista intre copiii scolilor din toata Romania, acestea fiind intensificate de catre pandemia de Coronavirus care a lovit toata lumea.

“S-au adancit, din pacate, diferentele intre elevii romani care au putut beneficia de suportul familiilor, care le-au putut oferi pregatire, e firesc sa incerci sa oferi ce e mai bun propriului copil, insa diferentele intre cei care au putut sa le ofere copiilor ore suplimentare de pregatire, dispozitive electronice, acces nelimitat la internet.

Profesori care au reusit sa deprinda mai repede si mai temeinic modul de predare online, pentru ca sunt foarte multi profesori care au reusit lucrul acesta, si cei care nu au reusit sa ofere propriilor copii nici pregatire, nici ore suplimentare, nici echipamente adecvate, nici acces la internet cu viteza de transfer suficienta, pentru ca nu aveau in zonele in care locuiau.

Diferentele au crescut. Inechitatea era o problema majora a sistemului de educatie in Romania. Inainte de pandemie aveam o rata de abandon scolar care era mult peste media europeana, cu diferente enorme intre mediul urban, unde era de circa 5%, si mediul rural, in care era de peste 22%, 24%.

In niciun alt stat nu existau diferente atat de mari intre elevii aceluiasi stat, cum existau in Romania. O spun cu tristete, iar criza sanitara a crescut aceasta diferenta care era foarte mare. Nu vor beneficia de sumele alocate in programul pentru reducerea abandonului scolar acele scoli care nu au o asemenea problema. Este o modalitate de a diminua aceste diferente.

Educatia online, pe parcursul celor 2 ani, a fost o adevarata catastrofa educationala la scara globala, subliniez, la scara globala, pentru ca am fost fortati sa facem predarea online desi suntem constienti ca digitalizarea va fi o componenta foarte importanta a sistemului de educatie, dar toate sistemele de educatie au fost fortate sa apeleze la predarea online fara a fi pregatite.”