Ministrul Educatiei: Confirmarea de Ultim Moment, Noile Masuri Fundamentale Impuse Scolilor Romanesti

Ministrul Educatiei Confirmarea Ultim Moment Noile Masuri Fundamentale Impuse Scolilor Romanesti

Ministrul Educatiei confirma intr-o declaratie de ultim moment o serie de noi masuri fundamentale pentru scolile din toata Romania, masuri pe care putini credeau ca le vor vedea impuse prea curand in tara noastra, dar care vor face parte din noile legi ale educatiei.

Ministrul Educatiei vorbeste despre continuarea interdictiei profesorilor de a da meditatii elevilor de la propriile clase, despre cresterea salariilor profesorilor, dar si despre felul in care salariile vor fi legate de performantele pe care le au profesorii, si cum vor fi evaluate ele de catre autoritati.

“Prevederea (n. red. privind interdictia profesorilor de a le da meditatii elevilor de la clase) in momentul de fata este intr-un ordin de ministru de la nivelul anului 2018. Aceasta prevedere nu a avut mecanisme prin care sa ne asiguram ca va fi respectata. Nici in ordinul de ministru, si nici macar macar in lege.

In noua lege ramane aceasta prevedere, si sunt prevazute inclusiv mecanisme de verificare atat cat se poate prevede in sistemul de educatie fara a intra in sfera altor competente. Este prevazuta la capitolul sanctiuni masura pentru profesorii care dau meditatii elevilor de la propria clasa, este prevazuta si institutia care trebuie sa se ocupe de aceste verificari, Comisia Nationala pentru Inspectie Scolara.

Este prevazuta componenta acestei Comisii Nationale. Conditiile sunt destul de dure pentru a evita orice fel de conflict de interese. In primul rand sunt criterii de profesionalizare, in al doilea rand sunt criterii de experienta, un minim de experienta in acest domeniu. In al treilea rand, sunt criterii de prestigiu moral, si sunt conflicte de intrese care nu el permit membrilor comisiei sa faca politica.

Fara asta (n. red. cresterea salariilor profesorilor) toate celelalte masuri sunt greu de imaginat. Cu siguranta da (n. red. privind introducerea unor criterii de performante), ele sunt introduse. Evaluarile se vor face prin raportare la profilul cadrului didactic, care de aceasta data este clar definit pe cele 3 paliere: invatamant primar, invatamant gimzazial, invatamant liceal, pentru ca sunt diferente intre ele.

Evaluarea se va face prin raportate la aceste criterii, si se va face din perspectiva progresului scolar. Evaluarea se face din perspectiva modului in care isi vor indeplini obligatiile care vor face parte din fisa postului ale fiecarui cadru didactic, si va face parte din noul regulament de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar, si vor trebui sa aiba un portofoliu educational.”