Asteroidul URIAS pe care NASA l-a Descoperit Tarziu, se Apropie de Pamant

Asteroidul URIAS NASA Descoperit Tarziu Apropie Pamant

NASA a descoperit tarziu un asteroid urias care  a ajuns langa Pamant in momentul de fata cu viteze care depasesc 115.000 kilometri pe ora, si vorbim despre un obiect cosmic al carui diametru de aproape 400 de metri. Vorbim despre un asteroid care a primit denumirea 2022 OE2 si care va trece pe langa planeta noastra aproape de ora 19:00, insa marea surpriza este ca NASA l-a descoperit foarte tarziu in calatoria sa spre soarele din sistemul solar.

Asteroidul pe care NASA l-a denumit 2022 OE2 este atat de mare incat daca s-ar fi ciocnit cu Pamantul, ar fi produs distrugeri pe cel putin zeci de kilometri, iar asta ar fi generat probleme extrem de mari. Pe de alta parte, asteroidul a trecut la o distanta de 3.2 kilometri fata de Pamant, adica de aproape 10 ori distanta dintre planeta noastra si luna, ea fiind distanta oarecum obisnuita la care obiecte de acest gen trec pe langa planeta in calatoria prin sistemul solar.

Asteroidul URIAS pe care NASA l-a Descoperit Tarziu, se Apropie de Pamant

NASA a reusit sa descopere acest asteroid cu denumirea 2022 OE2 doar in data data de 26 iulie, adica cu foarte putine zile inainte ca el sa ajunga efectiv langa planeta noastra. Motivele din cauza carora NASA descopera atat de greu un asteroid de acest gen variaza foarte mult, iar ele au la baza fie lumina pe care o poate reflecta el, fie materialele din care este facut, iar aceste variabile impiedica uneori descoperirea timpurie a asteroizilor care vin spre Pamant.

Asteroidul acesta nu reprezenta vreun pericol pentru Pamant, ceea ce desigur ca este o veste excelenta, dar faptul ca NASA a descoperit atat de tarziu un obiect de acest gen este cu adevarat ingrijorator. In mod teoretic, daca asteroidul ar fi avut dimensiuni mult mai mari, atunci ar fi trebuit sa fie descoperit cu mult mai mult timp inainte pentru ca omenirea sa se pregateasca, in eventualitatea unei coliziuni, iar NASA ne-ar fi anuntat in mod oficial.

NASA monitorizeaza cu foarte mare atentie spatiul cosmic pentru a descoperi orice fel de obiecte care pot reprezenta, sau nu, o amenintare pentru Pamant, si e important ca noi sa stim ceea ce se indreapta spre noi.