NASA a Publicat un VIDEO Impresionant cu 4.000 de Planete din Calea Lactee

NASA surprinde din nou intreaga lume cu un clip video impresionant care ne arata 4.000 de exoplanete descoperite de catre agentia spatiala americana in galaxia Calea Lactee, adica vorbim despre planete din afara sistemului solar. Probabil ca putini v-ati imaginat faptul ca planetele din sistemul solar sunt singurele din univers, iar cei de la NASA au cautat foarte atent sa descopere ceea ce se ascunde dincolo de Pamantul pe care-l locuim.

Calea Lactee este casa pentru milioane de planete si stele, insa primele sunt mai greu de descoperit, pentru ca nu emit lumina, si trebuie observate doar in baza luminii pe care o reflecta multumita stelelor care se afla in apropierea lor, conform NASA. Utilizand telescoapele pe care le are la dispozitie, NASA a reusit totusi sa observe aceste 4.000 de exoplanete din Calea Lactee, printre ele aflandu-se si unele despre care se crede ca ar putea gazdui viata intr-un fel oarecum similar cu cel in care o face Pamantul.

NASA a Publicat un VIDEO Impresionant cu 4.000 de Planete din Calea Lactee

NASA are inclusiv o arhiva cu exoplanetele pe care le-a descoperit in Calea Lactee, ele fiind prezentate in clipul video de mai sus in baza observarii folosint lumina si sunetele emise, agentia spatiala americana utilizand toate metodele pe care le are la dispozitie. NASA a inceput abia in 1992 sa descopere exoplanetele din Calea Lactee, insa in deceniile care au trecut, a reusit sa faca progrese insemnate in ceea ce priveste descoperirea unui numar cat mai mare.

Planetele pe care NASA le-a descoperit orbiteaza stele la diverse distante, si desigur ca au conditii variate in atmosfera lor, insa prea multe nu se cunosc in legatura cu ele din cauza distantei foarte mari in raport cu Pamantul. In ceea ce priveste explorarea, nu exista sanse sa se intample acest lucru, din moment ce abia incercam sa exploram Marte, dar deocamdata doar cu roboti, fara a se sti cand anume ar trebui sa ajunga astronautii acolo.

“În prezent, se știe că peste 4000 de planete există în afara sistemului nostru solar. Cunoscută sub numele de exoplanete, această piatră de hotar a fost depășită luna trecută, așa cum este înregistrată de Arhiva Exoplanetă a NASA. Videoclipul prezentat evidențiază aceste exoplanete în sunet și lumină, începând cronologic de la prima detectare confirmată din 1992.

Întregul cer nocturn este afișat pentru prima dată comprimat cu banda centrală a galaxiei noastre, Calea Lactee, formând un U gigant. Culorile stelei părinte (viteza radială) apar în roz, în timp ce cele detectate prin scăderi ușoare ale luminozității stelei părinte (tranzit) sunt afișate în violet.”

NASA are planuri foarte mari in ceea ce priveste descoperirea mai multor exoplanete din Calea Lactee folosind telescopul spatial James Webb, asa ca in cativa ani vom vedea cu siguranta mai multe descoperiri impresionante ale agentiei spatiale americane.