Sorin Grindeanu bucura milioane de romani din intreaga tara cu un anunt oficial pe care extrem de multi il asteptau de ani de zile, iar asta deoarece ministrul Transporturilor anunta ca exista o posibilitate ca incepand cu anul 2024 sa se poata circula pe anumite portiuni din Autostrada Moldovei, si nu din 2025.
Sorin Grindeanu explica mai jos faptul ca exista un progres semnificativ realizat pe tronsoanele din Autostrada Moldovei, pe care constructorii lucreaza de ani de zile, insa separat de asta exista si alte proiecte avansate, deci e posibil sa putem circula inclusiv pe alte tronsoane de autostrada in anii viitori.
“Tronsoane din această autostradă vor începe să fie date în circulaţie de anul viitor. În primul rând cele două de pe Ploieşti – Buzău, primele două loturi care fac joncţiunea cu A3 Ploieşti – Bucureşti. Eu cred că, deşi termenul e 2025, la cum e progresul pe Buzău – Focşani unde sunt 4 loturi, eu sunt mai mult decât optimist şi sunt 90 de km acolo, că vor putea fi daţi în circulaţie anul viitor.
S-a lucrat foarte bine acolo, s-a înaintat foarte mult, repet, termenul e 2025 conform contractului. Dacă se respectă acelaşi ritm de lucru va putea fi devansat acest termen. Cele mai multe tronsoane, fiindcă sunt 13 tronsoane de la Ploieşti la Paşcani, acea bucată este pe PNRR. Şi de la Paşcani la Suceava şi Suceava – Siret este pe finanţare europeană.
Dar este pe Programul Operaţional de Transporturi, nu pe PNRR. Majoritatea acestor tronsoane se finalizează în 2025, maxim început de 2026. Şi după alegeri vor fi loturi. Anul acesta voi scoate la licitaţie tronsonul de la Paşcani la Suceava, fiindcă acolo încă nu există contract. Eu nu vreau să îi iau apărarea niciunei companii.
Pentru mine că e companie românească, în speţă cea care îl are ca patron pe Umbrărescu, că e o companie străină, italiană, germană, turcă, pentru mine şi pentru colegii mei un singur criteriu există şi anume contractul pe care l-ai semnat şi de care trebuie să te ţii şi tu ca benefieiar, adică să plăteşti şi să te ţii de toate clauzele şi compania s-a angajat, să facă acea bucată de autostradă.
Alte criterii nu există. Până acum eu nu cred că există vreun contract la care să nu fi fost dat în circulaţie acea bucată înainte de termen. Nu ştiu, eu cred că e foarte bine organizat. Nu e treaba mea, treaba celor de la CNAIR şi a mea ca ministru e să văd dacă se respectă termenii contractului. Aş fi bucuros să avem acelaşi ritm la toate companiile.”