Planeta Jupiter: VIDEO foarte IMPRESIONANT al NASA dupa Ultimul Survor al Juno

Planeta Jupiter intra in centrul atentiei dupa ce NASA a publicat un video impresionant cu cele mai recente imagini surprinse de sonda spatiala Juno.

Planeta Jupiter VIDEO IMPRESIONANT NASA Ultimul Survor Juno

Planeta Jupiter revine în centrul atenției, după ce sonda spațială Juno a NASA ne-a oferit o privire fascinantă asupra unuia dintre cei mai enigmatici sateliți ai lui Jupiter, Io, în timpul unui survol efectuat pe 15 octombrie. Io, a cincea lună a gigantului gazos și cel mai vulcanic activ corp din sistemul solar, se prezintă în imagini noi cu o suprafață zbuciumată și plină de cicatrici lăsate de activitatea sa geologică intensă.

Suprafața lunii Io, a planetei Jupiter, apare în clipul video de mai jos ca un amalgam de culori și forme, cu pete de lumină și întuneric și zone întinse de roșu topit, care par a fi tie-dye. Aceste imagini impresionante au fost împărtășite de NASA pe platforma X, oferind publicului o fereastră rară spre lumea misterioasă și fascinantă a acestui satelit unic de langa Jupiter.

Activitatea vulcanică intensă de pe Io a creat lacuri de lavă silicată topită, care pot fi observate în imagini ca pete întunecate și zone roșii topite. Aceste detalii uimitoare au fost scoase la lumină de imaginile detaliate furnizate de Juno, in plin survol langa Planeta Jupiter, care au fost procesate de cetățeni științifici folosind datele brute capturate de sonda spațială. Acești cercetători științifici joacă un rol vital în studierea datelor colectate de Juno, contribuind la îmbogățirea cunoștințelor noastre despre sistemul solar.

Io se distinge ca fiind cel mai vulcanic activ corp din sistemul nostru solar, survolând planeta Jupiter, cea mai mare din sistemul solar, adăpostind sute de vulcani care erupe frecvent, aruncând lavă topită și emițând plume de gaz sulfuros la sute de mile în atmosferă. Aceste fenomene impresionante pot fi observate de pe Pământ cu ajutorul telescoapelor puternice.

Jupiter, planeta în jurul căreia orbitează Io, este cea mai mare planetă din sistemul solar și are în total 92 de luni. Io este doar puțin mai mare decât Luna Pământului și ocupă locul al patrulea ca mărime în rândul sateliților din sistemul solar. De asemenea, Io este a treia cea mai mare lună a lui Jupiter și cel mai interior dintre sateliții galileeni, grup de luni descoperit de Galileo Galilei în 1610, fiind primele obiecte cerești observate orbitând în jurul unui obiect diferit de soare.

Datele colectate de instrumentul JunoCam lângă planeta Jupiter în timpul survolului au fost utilizate pentru a crea un video în timelaps al lunii vulcanice Io, capturând diferite unghiuri ale suprafeței acesteia pe măsură ce sonda spațială trecea pe deasupra. Imaginile Juno sunt disponibile online și pot fi descărcate și procesate de public. Această lucrare de cercetare participativă, realizată de cetățeni științifici, este esențială pentru studiul datelor brute colectate de Juno și contribuie semnificativ la extinderea cunoștințelor noastre despre Jupiter și sateliții săi.