Orange Sanctionata cu o Amenda Substantiala de catre ANPC, Anunt pentru Clienti

Orange Sanctionata Amenda Substantiala ANPC Anunt Clienti

Orange, unul dintre grupurile principale de telecomunicatii care activeaza in Romania la ora actuala, a fost sanctionat cu o amenta substantiala de catre ANPC, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, pentru incalcarea mai multor prevederi legale, cuantumul amenzii fiind de 150.000 de LEI, din cauza a 10 contracte semnate.

Conform celor de la ANPC, Orange este obligata sa rezolve de indata toate problemele mentionate in raportul facut de catre autoritatea care protejeaza consumatorii romani, astfel ca e bine de stiut ceea ce se intampla, iar daca va aflati in aceeasi situatie, e bine sa stiti ca aveti unde sa cereti ajutor, daca aveti nevoie de el.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naționale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă și comunicații respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoționale, asigurării de bunuri, accesorii și câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, și a deficiențelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 150.000 lei și au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înșelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Președintelui ANPC nr. 846/1.11.2023, precizează reprezentanții ANPC.

Abaterile de la legislația în vigoare întâlnite în timpul acțiunii au fost:

  • Promovarea către public a prețurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislației în vigoare
  • Comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanțe de preț între cel promovat și cel calculat conform scadențarului de rate
  • Rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depășirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omițându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat. Lipsa menționării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situații, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaște ce documente trebuie sa prezinte.
  • Soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depășește termenul legal de cercetare a reclamațiilor, de 30 de zile.