NASA Anunta o Misiune ISTORICA spre Asteroidul Apophis care AMENINTA Pamantul!

NASA își continuă călătoria de explorare spațială cu un nou obiectiv ambițios: studiul asteroidului Apophis. Această misiune, numită OSIRIS-APEX, succede faimoasa expediție OSIRIS-REx și urmărește să profite de apropierea extraordinară a asteroidului Apophis de Pământ în 2029, un eveniment fără precedent în istoria înregistrată.

OSIRIS-REx a fost o realizare remarcabilă a NASA, finalizând o călătorie de 7 ani și 4 miliarde de mile pentru a aduce pe Terra mostre de pe asteroidul Bennu. Cu instrumente într-o stare excelentă și cu un sfert din combustibilul rămas, NASA a decis să redirecționeze nava spațială spre Apophis, redenumind-o OSIRIS-APEX.

Ales după evaluarea mai multor destinații, inclusiv Venus și diferiți comete, Apophis este un asteroid de tip “S”, compus din materiale silicate și nichel-fier, diferit de Bennu, un asteroid de tip “C”. Apropierea sa de Pământ în 2029, la o distanță de doar 20,000 de mile (aproximativ 32,000 de kilometri), oferă o oportunitate unică de studiu.

Apropierea Apophis de Pământ, pe 13 aprilie 2029, nu doar că va schimba orbita și lungimea zilei asteroidului de 30.6 ore, dar ar putea de asemenea să provoace cutremure și alunecări de teren pe suprafața acestuia. Aceste evenimente vor fi de un interes major pentru cercetători.

NASA Anunta o Misiune ISTORICA spre Asteroidul Apophis

OSIRIS-APEX va studia Apophis imediat după trecerea sa pe lângă Pământ, oferind date valoroase despre efectele gravitației terestre asupra suprafeței sale. Amy Simon, șef de proiect la NASA’s Goddard Space Flight Center, subliniază importanța acestui studiu pentru înțelegerea formării planetelor.

Deoarece majoritatea asteroidelor potențial periculoase sunt de tipul “S”, ca Apophis, descoperirile făcute de OSIRIS-APEX vor fi cruciale în cercetarea apărării planetare, un domeniu de interes major pentru NASA.

Începând cu 2 aprilie 2029, camerele OSIRIS-APEX vor începe să captureze imagini ale asteroidului Apophis. După apropierea sa de Pământ, observațiile vor continua atât de pe Pământ, cât și din spațiu, cu OSIRIS-APEX fiind cel mai bine poziționat pentru a detecta schimbările.

Misiunea va include studii amănunțite ale suprafeței și compoziției chimice ale asteroidului, continuând investigațiile realizate de OSIRIS-REx pe Bennu. De asemenea, OSIRIS-APEX va efectua o manevră spectaculoasă, apropiindu-se la doar 16 picioare de suprafața asteroidului și agitând roci și praf pentru a oferi o privire asupra straturilor inferioare.

Prin OSIRIS-APEX, NASA nu doar că își continuă tradiția de explorare și descoperire, dar contribuie și la înțelegerea mai amplă a cosmosului și la protecția planetei noastre. Această misiune reprezintă un moment crucial în istoria explorării spațiale și promite descoperiri esențiale pentru viitorul cercetării spațiale.