In momentele in care Flappy Bird avea momentele sale de glorie, v-am spus ca la mijloc ar putea fi vorba despre o manipulare a sistemului de catalogare a celor mai populare aplicatii din App Store, insa nimeni nu a putut demonstra acest lucru. Chiar daca pentru acea aplicatie nu s-au putut gasi dovezi, cei de la TechCrunch prezinta intr-un articol detaliat modul in care un joc al carui componente grafice costa doar 10$ poate produce pana la 10.000$ pe zi in App Store.
In cazul titlului prezentat ca si exemplu, el numindu-se Red Bouncing Balls Spikes, dezvoltatorul a achizitionat un templete de 10$ in baza caruia si-a dezvoltat aplicatia, majoritatea titlurilor de acest gen fiind create intr-o maniera similara. Desi jocul a fost disponibil in App Store timp de cateva luni de zile fara a fi remarcat, in urma unui update efectuat la sfarsitul lunii ianuarie, el a ajuns rapid pe locul 2 in topul celor mai achizitionate aplicatii din App Store SUA si genereaza aproximativ 10.000$ zilnic.
La mijloc ar fi o retea de 20.000 de boti logati cu diverse Apple ID-uri, dezvoltatorul investind 20.000$ in 20.000 de descarcari platite care i-ar fi adus aplicatia in top. In ciuda investitiei mari, dezvoltatorul obtine sute de mii de dolari din baza pozitionarii aplicatiei sale si nu este singurul care procedeaza la fel. Veti observa in mod constant in topurile App Store-ului diverse aplicatii necunoscute, iar cand va veti intreba cum au ajuns ele acolo, veti gasi explicatia in acest articol.
Nu prea am inteles, exista niste “boti” care au fiecare apple id-uri si botii astia descarca automat aplicatia? Fara ajutorul cuiva?
Metoda este folosita si pentru google si vine in principiu de la chinezi
Apple va face ceva, doar cand va trebui sa plateasca ceva. Pana atunci, cu cat mai multe download-uri, cu atat mai multi bani face.
@Rares: Da, un botnet care descarca automat aplicatia, o instaleaza si o ruleaza.
Doar ca in cazut lui Flappy Bird, jocul chiar era popular si creea “dependenţă” in randul celor care se jucau. Am prieteni de toate varstele care se joaca
Deci nu cred ca este vorba de manipulare in cazul Flappy Bird
Sunt doar zvonuri ca sa atraga cititori pe baginile de blogging 🙂
De obicei. jocurile acestea sunt promovate
nu este ilegat zaone? sa iti descarci propria aplicatie de pe mai multe accounturi ale tale?
Ilegal nu, impotriva termenilor si conditiilor Apple, da.
@coLin: Dupa ce a ajuns pe primul loc, da, a fost instalat de multa lume, dar pana sa ajunga acolo … Nu fi naiv 😉 asa fac baietii bani.
Pai FreeMyApps nu face acelasi lucru, sunt convins ca sunt mai mult de 20000 de utilizatori FMA in SUA, si eu il folosesc prin VPN. pentru o aplicatie de genul asta primesc 40-50 de credite, asta inseamna 13 centi, la 20000 de download-uri plus partea care o primeste FMA inseamna vre-o 3000 si ceva de dolari de plata. Acum daca aplicatia genereaza 10000$ pe zi eu zic ca se merita dar ca ea sa ajunga sus in appstore cred ca e nevoie de mai mult de 20000 de download-uri.