E.ON, grupul cel mai mare de energie din Romania care furnizeaza gaze naturale si energie electrica in toata tara in fiecare zi, le aduce in atentie clientilor despre importanta autocitirii lunare a indexului de consum, menit sa elimine facturarea pe baza de estimari si sa asigure plata exclusiva a energiei efectiv consumate.
E.ON explica faptul ca, prin transmiterea lunara a valorii contorului direct la furnizor, clientii beneficiaza de facturi corecte si transparente, fara costuri suplimentare sau surprize neplacute. Serviciul este activ automat, fara configurari suplimentare, pentru toti clientii casnici si noncasnici ai companiei.
E.ON spune ca autocitirea lunara devine astfel cea mai simpla metoda de a evita facturarea estimata. Astfel, fiecare client poate verifica lunar datele in contul personal de pe E.ON Myline si poate transmite valoarea indexului in perioada activa, prestabilita pentru fiecare loc de consum.
Informatiile privind intervalul de transmitere – care dureaza sapte zile – sunt afisate pe prima pagina a facturii si in prima sectiune a contului E.ON Myline. Intervalul de autocitire nu este stabilit de E.ON, ci de Operatorul de Distributie din zona fiecarui consumator.
Orice modificare a acestui calendar se realizeaza la solicitarea Operatorului de Distributie, asigurand astfel o sincronizare intre citirea fizica a contoarelor si transmiterea autocitita. In acest fel, E.ON garanteaza acuratetea procesului si adaptarea la particularitatile retelei locale.
E.ON Explica GRESEALA pe care Multi clienti din Romania o Fac in Fiecare Luna
E.ON spune si ca, pentru transmiterea indexului, clientii au la dispozitie mai multe canale eficiente: direct din sectiunea „Autocitire/Transmitere index” din contul E.ON Myline, prin apel gratuit catre Ioana, asistentul virtual E.ON, la numerele 0800 800 366 sau 0800 800 900, prin E.ON Chat sau accesand pagina eon.ro/transmitere-index, unde este necesara introducerea codului de client si a codului de incasare.
Odata trimis, indexul poate fi modificat doar pana la finalul zilei urmatoare. De exemplu, un index transmis pe 15 septembrie la ora 15:00 poate fi rectificat pana in 16 septembrie, ora 23:59. Aceasta flexibilitate ofera siguranta clientilor ca pot corecta rapid eventuale greseli de tastare si pot mentine facturi corecte.
Clientii care au contractat oferta E.ON Duo, cu electricitate si gaze naturale pe aceeasi factura, beneficiaza de aceeasi perioada de transmitere pentru ambele utilitati in primele sapte zile ale lunii. Codul de incasare pentru pachetele Duo este unic, format din zece cifre si incepe cu cifra 9, simplificand astfel gestionarea platilor.
E.ON subliniaza ca modul de incasare obisnuit, indicat pe factura, contine zece cifre si incepe fie cu cifra 2, fie cu cifra 9. Codul de client, folosit la transmiterea indexului pe eon.ro, are zece cifre si incepe cu cifra 1. Valoarea indexului trebuie sa fie exprimata in patru cifre, fara zero-uri in fata, pentru a fi validata automat in sistem.
Indiferent daca locatia este echipata cu un contor clasic sau unul smart/inteligent, E.ON recomanda transmiterea lunara a autocitirii. Astfel, chiar si detinatorii de contoare inteligente beneficiaza de confirmarea valorii exacte citite, evitand erorile si discrepantele generate de calibrarile automate.
Informatiile privind intervalul activ de sapte zile sunt disponibile pe prima pagina a facturii, in contul E.ON Myline, la sectiunea „Autocitire/Istoric index”. Pentru notificari automate, clientii pot activa optiunea de alerta prin e-mail si in inboxul contului, accesand „Contul meu” – „Setari mesaje” si bifand preferintele dorite.
E.ON le vorbeste tuturor clientilor despre aceste optiuni intr-o incercare de a oferi mai multa transparenta si eficienta in facturare, oferind clientilor instrumentele necesare pentru a-si controla consumul energetic si a-si optimiza bugetul lunar.