Raiffeisen Bank are Vesti foarte PROASTE pentru Romanii din Toata Tara

Raiffeisen Bank incapacitate romani

Raiffeisen Bank a publicat rezultatele unui nou studiu realizat impreuna cu o platforma de cercetare de piata arata ca romanii intra in sezonul sarbatorilor cu planuri de cheltuieli mai mari decat in anii anteriori. Pentru Raiffeisen Bank, cifrele confirma faptul ca bugetele de Craciun sunt gandite tot mai atent, dar si ca asteptarile de consum cresc pe fondul unui sentiment de stabilitate financiara.

Raiffeisen Bank spune că aproape doua treimi dintre respondenti spun ca vor cheltui mai mult pentru Craciunul 2025 decat in 2024, iar un sfert estimeaza ca vor avea costuri similare. Raiffeisen Bank evidentiaza faptul ca bugetele alocate cadourilor raman centrul de greutate al planificarii, multi respondenti orientandu-se spre intervalul 500 – 1.000 de lei sau chiar 1.000 – 2.000 de lei pentru a acoperi darurile pentru cei dragi.

Raiffeisen Bank afirma ca romanii continua sa se bazeze in principal pe resurse proprii pentru a sustine aceste cheltuieli. Economiile puse deoparte din timp si salariul din luna decembrie sunt mentionate ca surse principale de finantare, in timp ce cardurile de credit sunt folosite de o parte mai restransa a populatiei pentru a gestiona varful de costuri din perioada sarbatorilor. Pentru Raiffeisen Bank, acest comportament indica un interes in crestere pentru disciplina bugetara si echilibru financiar.

Raiffeisen Bank are Vesti foarte PROASTE pentru Romanii din Toata Tara

In planul obiceiurilor de consum, Raiffeisen Bank remarca faptul ca supermarketurile si hypermarketurile raman principala destinatie pentru cumparaturile pentru masa de Craciun, completate de achizitii online si de cumparaturi de la producatori locali sau din piete. Studiul comandat de Raiffeisen Bank mai arata ca jumatate dintre respondenti intentioneaza sa petreaca sarbatorile acasa, alaturi de familie, in timp ce altii aleg sa mearga la rude, prieteni sau in vacanta in statiunile din tara.

Pregatirile pentru sarbatori incep, conform Raiffeisen Bank, cu cateva saptamani inainte de Craciun, perioada in care romanii se concentreaza pe activitati traditionale precum impodobirea bradului, decorarea casei, curatenia generala si cumpararea cadourilor. In acelasi timp, raspunsurile analizate de Raiffeisen Bank sugereaza ca, dincolo de obiectele materiale, cele mai dorite daruri simbolice raman banii si linistea, alaturi de sanatate si noroc.

Metodele de plata analizate de Raiffeisen Bank arata o preferinta echilibrata intre cardul de debit, numerar si cardul de credit, ceea ce indica diversificarea instrumentelor folosite de romani pentru a-si gestiona bugetul de sarbatori. Prin aceasta perspectiva, Raiffeisen Bank se pozitioneaza ca un partener financiar care urmareste indeaproape comportamentele de consum pentru a adapta portofoliul de produse si servicii la nevoile clientilor.

Studiul privind comportamentele de consum de Craciun realizat pentru Raiffeisen Bank se inscrie in seria de analize educative dedicate gestionarii banilor, derulate pe un esantion reprezentativ de adulti din Romania. Rezultatele confirma mesajul asumat de Raiffeisen Bank: romanii isi planifica mai atent cheltuielile, incearca sa evite dezechilibrele si cauta solutii financiare care sa le aduca claritate si siguranta in fiecare zi.