Angry Birds salveaza Rovio de la faliment

Angry Birds este unul dintre cele mai de succes jocuri din AppStore, compania Rovio incasand zeci de milioane de dolari de pe urma sa insa situatia nu a fost chiar atat de buna pentru Rovio inaintea lansarii jocului. In anul 2009 compania a fost la un pas de faliment dupa ce dezvoltase jocuri care se vanduse in milioane de exemplare pentru companii precum EA Games asa ca CEO-ul companiei luase decizia de a produce si distribui un joc in regim propriu. Angry Birds avea sa fie acel joc si in momentul de fata peste 75 de milioane de oameni petrec peste 200 de milioane de minute zilnic jucandu-l. Compania a incheiat diverse parteneriate cu producatori de jucarii sau accesorii pentru iDevices iar pana in prezent s-au vandut peste 60.000 de jucarii facute dupa personajele din Angry Birds.

Angry Birds is the first waste of 75 millions people’s time that can be accurately quantified. Every day, users spend 200 million minutes — 16 years every hour — playing the mobile game. Three trillion pigs have been popped. It has filled billions of those interstitial moments spent riding the bus, on a plane or in important work meetings, and it is or has been the number-one paid app on iTunes in 68 countries, as well as the best-selling paid app of all time.

Brandul Angry Birds valoreaza in jur de 50 de milioane de € in momentul de fata, suma fiind impresionanta avand in vedere ca dezvolarea jocului a costat doar 100.000€. Nu stiu cum vor modifica jocul in viitor, insa e clar ca Angry Birds trebuie sa evolueze altfel va fi dat uitarii. Intreaga poveste o puteti citi aici.