Chipul A5 – procesor cu frecventa dinamica, pret de achizitie mai mare decat Nvidia Tegra 2

Stiti cu totii ca “sub capota” iPad 2 se ascunde un chip A5 cu procesor dual-core cu frecventa de 1GHz si 512 MB LPDDR2 RAM cu frecventa de 1066MHz. Acest nou chip implementat de Apple in iPad 2 este cu 10$ mai scump decat chipul Nvidia Tegra 2 folosit in terminalele Android. Practic A5 costa 25$, are memorii mult mai rapide decat Nvidia Tegra 2 dar si un chip grafic mult mai potent. Credeti ca Apple a facut o afacere proasta platind aproape dublu pe chip-ul A5? Daca da, atunci gresiti deoarece Apple a incheiat parteneriate cu anumiti furnizori si datorita numarului extrem de mare de componente pe care le va achizitiona, a reusit sa reduca pretul final al chipului A5 pana la doar 15%. Lasand la o parte costurile, ati vazut probabil ca in majoritatea testelor la frecventa procesorului era afisata valoarea 800MHz si asta se datoreaza faptului ca Apple a implementat un sistem dinamic de tactare a procesorului care modifica frecventa in functie de load si creste autonomia bateriei.

“To help with their margins,” UBM engineer and technical marketing manager Allan Yogasingam told AppleInsider, “this basically guarantees the A5 will be in most next generation Apple products like the iPhone 5 and the iPod Touch. It will help bring the costs down to the $15 range of their competition – especially if they have a plan in place to ramp up production through another fab like TSMC.”

Da, Apple are un procesor care costa la fel precum Nvidia Tegra 2 insa care are performante net superioare, cel putin din punct de vedere grafic un iPad 2 depaseste Motorola Xoom in testele sintetice. Partea buna este ca acest chip A5 va fi disponibil in iPhone 5 la vara si in iPod Touch/Apple TV in toamna, practic toate iDevice-urile trecand pe procesoare dual-core anul acesta. Am vazut cat de repede se incarca Cydia pe un procesor dual-core si eu unul sunt extrem extrem de interesat sa pun mana pe o tableta iPad 2 si astept noile jocuri special concepute pentru aceasta tableta.

11 COMENTARII

  1. Cu acest procesor poate vor transforma în sfârșit AppleTV în consolă pentru jocuri pentru televizor! Altfel ar irosi prea mult potențial cu implementarea procesorului A5 în AppleTV.

  2. @ tigris nu cred ca vom vedea asta. Apple sa ars cu pikmin sau ceva de genul in anii 90. + ca Apple e 0 pe piata de dezvoltatori first party si chiar software si nu ar putea oferii acele jocuri exclusive care sa te determine sa cumperi consola. De asemenea nu ii vad pe apple sa vanda jocuri de consola la preturi de 5 dolari si pe langa asta nu cred ca multi ar fi de acord sa cheltuiasca in fiecare an cateva sute de dolari doar pentru ca vechea consola Apple TV nu mai poate rula jocurile noi doarece are un procesor si placa video invechita.

  3. @Apex: Nu contează chestia aia din anii ’90, fie ea ce-o fi, că nici relativul insucces al lui Newton din anii ’90 n-a stat în calea succesului lui iPod Touch, iar cu acest procesor AppleTV ar avea potențial de consolă.

    Acea afirmație cu Apple care ar fi 0 ca dezvoltator de aplicații 1st party nu o înțeleg, pentru că Apple are atât pe iOS, cât și pe Mac unele din cele mai tari aplicații de pe piață, iar pentru jocuri sunt o grămadă de producători care probabil abia așteaptă să le poată oferi pentru joaca pe TV.

    Cât despre preț, AppleTV este doar 99$, deci și la acest capitol ar bate categoric orice consolă, iar prețurile de pe iOS n-au ajuns niciodată la nivelul aberant de ridicat la care sunt vândute jocurile pentru consolele clasice, nici chiar jocurile portate de pe iOS pe Mac prin Mac App Store nu au prețuri exagerate.

    Deci văd destul potențial pentru o consolă AppleTV.

  4. @Tigris Microsoft si Sony chiar si Nintendo au studio-uri software special facute pentru dezvoltarea jocurilor si nimic altceva.Asta inseamna un studio first party iar Apple nu are asa ceva. Majoritatea vanzarilor sunt determinate de suportul first party care ofera continut exclusiv pentru consola respectiva. 2 Nu compara iPod touch cu o consola TV. Este o piata cu totul diferita. Sa nu crezi ca o sa vezi tu pe Apple tv jocuri de 5-6 dolari ca pe iPod. Gandestete numai ca numai Gran Turismo 5 pe PS3 a costat 60 milioane $ ca sa fie dezvoltat de Poliphony Digital(first party de la Sony)si nu se poate compara in continut cu sa zicem banalul Real Racing. Chiar daca App Store suna foarte bine pentru iPhone,iPod si iPad nu ii va convenii nici unui publisher sa scada pretul unui joc de la 40-60 de dolari $ la 5-20$. Cat despre Apple TV, produsul nu va avea o nisa daca in fiecare an , apple imi va scoate o noua generatie de Apple TV care ma va obliga sa o schimb ca sa ma pot bucura de cele mai noi jocuri. O consola face acelasi lucru pe o durata de viata de 10 ani. Si daca stau sa ma gandesc un xbox a fost la lansare 299$ in 2005 cum actuala generatia se presupune ca va tine pana in 2013-2014 asta aduce costul efectiv al consolei la 33 $ pe an. Sa nu mai zic ca in momentul de fata consola este 250 $ pretul fiind tinut sus datorita faptului ca Microsoft reuseste sa o vanda chiar bine pe piata

  5. @Apex: Așa o fi pe piața actuală a consolelor – necesitatea de a dezvolta jocuri 1st party, din cauza penuriei inițiale de dezvoltatori 3rd party care să se încumete pe o platformă nouă (pentru iOS există deja o mulțime de dezvoltatori, care în această etapă avansată de dezvoltare a platformei nu au nevoie de concurență 1st party); prețuri mari la jocuri (aici iOS are un avantaj competițional major, deoarece concurența puternicâ ține prețurile jos, ceea ce la consolele clasice nu se întâmplă); costuri de producție aberant de mari (justificate de prețul mare de vânzare al jocurilor; producătorii pentru iOS au demonstrat că se poate face calitate și profit chiar și cu prețuri mici); hardware refresh la perioade de timp foarte lungi (nu mă miră că MS se mișcă greu, chiar și Windows se înnoiește la perioade lungi de timp, în timp ce iOS și Mac OS evoluează anual); preț de achiziție hardware mai mare – însă tocmai de aceea există posibilitatea de a fi revoluționată și această piață îmbătrânită, lentă și anacronică!

  6. @Tigris nu se va intampla acest lucru. Nu vei vedea tu jocuri de console la preturi de 5 dolari. Si de ce developeri vorbesti? Gameloft care face clone mult mai slabe decat originalele? Exista intradevar developeri mult mai consacrati dar platforma pentru iOS e foarte mica si irelevanta. Ca exemplu, uite cati bani a facut EA anul trecut in primele 9 luni ale lui 2010 fara a lua in calcul Q4 care aduce profituri mult mai mari: Xbox 360: 719 PS3 : 643 Wii: 195 PS2: 60
    PC:498 Mobile: 160 Nintendo DS: 68 PSP: 58. Tin sa te anunt ca acea suma de doar 160 de milioane de dolari este facuta pe toate platformele ( iOS, Android,Symbian, RIM etc.). Cat despre consola ta ce primeste upgrade des,te asigur ca nu va functiona.Si asta nu pentru ca Sony si MS sunt lenesi ci pentru ca nu au aplicat tactica unor compani precum Sega sau Atari care si-au falimentat singure divizia de console in anii 90 datorita faptului ca scotea cate o consola la 2-3 ani. Nu zic ca Apple nu s-ar putea sa lanseze pe viitor o consola dar, ca nu o sa o vezi jocuri la preturi de 5-6 $ ca pe iPhone. Iar daca tu consider ca eu aberez te rog sa vezi ce are de zic Michael Pachter despre o posibila consola Apple in video 2 aflii si cine este. http://www.gametrailers.com/video/episode-130-pach-attack/703903 si aici http://www.gametrailers.com/video/episode-104-pach-attack/62417 . Si uite ce crede el despre platforma Mac ca viitor concurent pe piata de jocuri pentru Windows http://www.gametrailers.com/video/episode-203-pach-attack/709821

  7. iPhone 4 are frecventa dinamica?Sau exista un tweak sau program in cydia care sa faca acest lucru? Ar fi bun pt economia bateriei.