Cat conteaza brandul in achizitia unui produs?

In 2008 mi-am cumparat primul iPhone, un 3G codat pe o retea de nu mai stiu unde dar care avea iOS-ul ce incepea sa fascineze lumea. La inceput nu stiam prea multe despre Apple, stiam doar ca un iPhone e mult mai bun decat N73-ul meu si ca Symbianul trebuia sa devina doar o amintire. Android-ul era la inceput, lumea nu era multumita de el asa ca dupa putina documentare am decis ca iPhone-ul este telefonul versatil de care aveam nevoie.

Nestiind prea multe despre Apple nu am luat in considerare brandul companiei cand am facut achizitia dar nici brandul iPhone nu a contat prea mult. Pentru mine a primat utilitatea, ce pot face pe telefon cu aplicatiile existente in AppStore, cum merge navigarea pe internet, cat de bine functioneaza GPS-ul, etc. Rareori am tinut cont de brandul unui produs cand am facut o achizitie si daca a fost asa atunci m-am bazat pe experientele anterioare cu produse similare si nu pe numele companiei/produsului in sine. Multa lume sustine faptul ca in spatele produselor Apple se afla marketing pur si nimic mai mult insa cand incepi sa lucrezi cu un produs al companiei realizezi ca nu e chiar asa.

Pentru voi cat conteaza brandul unui produs atunci cand faceti o achizitie?