Consolele reprezinta 40% din piata gaming-ului, iPad platforma cu cea mai mare crestere

       Inca de anul trecut se vorbeste despre faptul ca platformele mobile vor inlocui incet dar sigur consolele in ceea ce priveste gaming-ul. Intr-un interviu acordat unui site american, CEO-ul EA Games sustine ca in momentul de fata consolele reprezinta doar 40% din piata gaming-ului fata de 80% cat reprezentau in anul 2000. Scaderea este extrem de importanta si CEO-ul EA Games sustine ca tableta iPad este una dintre platformele care a inregistrat cea mai mare crestere in ultimii ani. Desigur ca tableta iPad nu este responsabila pentru injumatatirea cotei de piata a consolelor avand in vedere ca exista atatea modele de tablete plus jocuri disponibile online sau chiar pe smartphone-uri deci caderea poate fi pusa in seamana dezvoltari terminalelor mobile in general.

I would argue that one of the least interesting things about the games industry was that every 5 years you’d see a new console or platform from everybody at about the same time with about the same or similar upgrades or services. You’d sort of harvest it and then it’d cycle back. We got used to it. It’s what seemed normal. But it’s not a particularly smart way to run an industry… bulges in technology investment followed by harvest.  And let’s be realistic. Consoles used to be 80% of the industry as recently as 2000. Consoles today are 40% of the game industry, so what do we really have? We have a new hardware platform and we’re putting out software every 90 days. Our fastest growing platform is the iPad right now and that didn’t exist 18 months ago. So the idea that we’re categorizing the industry as being [cyclical]…

     Multa lume sustine ca pentru gaming consolele reprezina cea mai buna alegere, altii sustin PC-ul insa in final marea majoritatea a consumatorilor incepe sa lase in urma clasicele sisteme de gaming pentru altele noi. Fie ca e vorba despre jocuri online fie ca e vorba despre jocuri pe terminale mobile, se produce o schimbare si segmentul consolelor pare a fi cel mai afectat. Desigur ca un joc pentru terminale mobile nu poate oferi aceeasi experienta precum un joc pentru console insa diferenta de pret si comiditatea ii fac pe multi sa aleaga solutia mai ieftina, mai ales ca acum cu un cablu HDMI poti transpune pe un monitor imaginile de pe telefon sau tableta fara nici o problema.

      Consolele nu vor muri prea curand insa segmentul mobil incepe sa fure bucatica, cu bucatica din cota de piata a consolelor.