Europa – locul unde tabletele Android s-ar putea vinde mai bine decat tableta iPad

      Conform unui analist american producatorii de produse “rivale” tabletei iPad au sanse mai mari sa intreaca Apple in Europa decat in SUA. Totul se bazeaza pe faptul ca Apple are in Europa de 4 ori mai putine magazine decat in SUA deci prezenta companiei din Cupertino pe continentul european este mai “firava” decat cea a competitorilor directi. Apple are doar 52 de magazine in Europa fata de 238 in SUA insa compania din Cupertino  are avantajul unei strategii bine determinate si a unui lant de magazine foarte bine orgainzat si administrat. Pe partea cealalta se afla competitorii directi care sunt fragmentati, au organizari complet diferite insa au un numar mai mare de magazine care nu reusesc sa vanda la fel de multe tablete precum Apple.

There is this opportunity for iPad challengers, but the competition is very fragmented. Competing with Apple will require a different approach from what we’ve seen so far. A competitor to Apple would have to put together the right content, the right price and the right channel strategy. There isn’t anyone that has all three. Manufacturers, retailers and operators we spoke with all commented on the failure of the first 7-inch tablets that attempted to compete with the iPad.

      Pe langa problema fragmentarii, rivalii celor de la Apple au probleme si cu preturile impuse tabletelor Android, mai exact preturile unor astfel de tablete nu sunt indeajuns de atractive pentru a convinge utilizatorii ca achizitionarea unei tablete Android in detrimentul unei tablete iPad este o decizie corecta. Preturile si numarul magazinelor nu sunt totul deoarece vanzatorii de tablete Android trebuie sa isi canalizeze energia spre dezvoltarea unor magazine cat mai apropiate de cele construite de catre Apple, magazine in care clientii s-ar simti cat mai comod, ar avea posibilitatea de a testa cat mai bine orice produs si ar primi tot ajutorul de care au nevoie pentru a lua o decizie informata.

      Informatiile furnizate de analistul american se bazeaza pe un studiu online derulat in Europa la care au participat peste 14.000 de persoane. Rezultatele obtinute releva faptul ca in Spania s-ar gasi cele mai multe tablete iPad iar Franta ar fi tara cu cele mai putine. In ceea ce priveste interesul pentru achizitionarea unei tablete noi: Germania se afla pe primul loc si desigur ca tableta iPad este foarte cautata acum acolo.