72% din incasarile generate de aplicatiile din App Store vin din in-app purchases

 

   Acum cateva luni va spuneam ca un nou model de monetizare prinde contur in App Store si ma refer desigur la modelul freemium care genereaza sume considerabile de bani pentru dezvoltatori. Modelul freemium inseamna practic aplicatii oferite gratuit sau pentru un anumit pret in App Store de catre developeri insa aplicatii a caror functionalitate poate fi extinsa doar prin intermediul in-app purchase-urilor. Acest sistem le permite dezvoltatorilor de aplicatii sa ofere jocuri foarte bune gratuit sau la preturi mici insa sa ceara utilizatorilor bani prin aplicatie pentru a debloca nivele noi ori pentru a cumpara bonusuri, item-uri, practic pentru a extinde functionalitatea aplicatiei.

Further pushing the freemium format is the fact that, despite only 4 percent of apps on the App Store allowing in-app purchasing – apparently – 72 percent of revenue comes from apps featuring the method. This 24 percent of revenue was attained via paid apps with in-app purchasing while 48 percent was attained through free apps with in app purchasing. The remaining 28 percent was attained through paid apps.

     Avand in vedere ca aproape trei sferturi din incasarile App Store vin de la aplicatii ce au sistemul de in-app purchases implementat va ganditi ca poate numarul acestui gen de aplicatii este mare. Ei bine in realitate doar 4% dintre aplicatiile din App Store au sistemul de in-app purchase-uri implementat si aceste 4% dintre aplicatii genereaza aproape trei sferturi din venit. Vorbind despre aplicatii gratuite vs aplicatii platite, 48% din incasarile proveinte din in-app purchase-uri au drept sursa aplicatii gratuite si doar 24% din incasari au drept sursa aplicatii platite.

      In concluzie, aplicatiile platite genereaza mult mai putini bani pentru dezvoltatori daca nu au un sistem de in-app purchase-uri implementat si in curand vom vedea tot mai multe aplicatii gratuite care nu vor functiona la adevarata lor “valoare” decat daca achizitionam continut prin in-app purchase-uri.

18 COMENTARII

  1. shazam = free pe android, cu bani pe iphone,
    angry birds = free pe android, cu bani pe iphone,
    cordy = free pe android, cu bani pe iphone,
    integrame free si complet pe android, free limitat 1 integrama pe iphone.
    drept urmare mi-am dat iphone 4 pe un galaxy s2, ca sa nu mai fiu luat de prost.

  2. zaone, vrei sa spui ca, de exemplu, angy birds android nu este acelasi cu cel de pe ios, si ca este mai slab? am vazut/jucat un nivel la o cunostinta cu galaxy I si nu mi s-a parut diferit de cel de pe iphone. recunosc, de asemenea, ca nu mi-a venit sa cred ca nu a platit nimic pentru joc.

  3. cand o sa-mi iau android o sa testez. cu toate ca nu prea cred. nici androidul nici iosul nu imi plac. momentan ma multumesc cu ipad si iphone cu toate lipsurile lor (nu are rost sa intru in amanunte, sunt aspecte atat obiective, cat si subiective, aspecte atat hard cat si soft). astept cu nerabdare ca ios5 sa mai inlature cateva din nemultumirile mele legate de partea soft. in caz contrar, voi renunta cu regret la investitiile facute in programele pentru acestea si bye-bye ios, ipad si iphone.

  4. poate ca nu neaparat dolarii il deranjeaza ci ideea in sine …….si apropo cine spune ca i4 e tel perfect ??? fiecare isi ia ce doreste si cred ca galaxy s2 se poate compara cu i4 deci nu il da pe blackberry sau pe n97….

  5. Aplicațiile freemium sunt aplicațiile care pot fi testate înainte de a fi cumpărate – rulezi o parte din aplicație gratuit, pentru experiența completă plătești, cam ca shareware sub DOS / Windows.

    Aplicațiile menționate în comentarii nu sunt chiar free pe Android, ci sunt susținute de publicitate (ad-supported), plus că Google valorifică datele personale și statisticile privind locațiile și activitatea utilizatorilor pentru a le monetiza, deci dacă vrei să te lași bombardat de publicitate și spionat de Fratele cel Mare, n-ai decât să faci economie la cei câțiva cenți (de ex. 0,79€ pentru Angry Birds, cât un sandwich în oraș sau cât o cola pe litoral) și să te joci pe Android – ghici cine are tichia de mărgăritar (și nu știe că o are) în toată combinația asta?

  6. Exista o denumire pentru conceptul numit de tine – demo. Aplicatiile freemium functioneaza prin in-app purchase-uri, lucru diferit de ce exista pe Windows, etc.

  7. Denumirea de demo a apărut cu Windows XP, înainte (și chiar mult timp și după) se chema shareware și funcționa la fel – luai gratuit aplicația cu funcționalitate limitată, plăteai ceva, primeai un cod de activare și introducându-l în aplicație aveai aplicația full. Apple a simplificat procedeul și nu mai faci plăți separat și stai să aștepți coduri pe care să le introduci, totul merge “dintr-una”! It simply works!