Prima Pagina aplicatii 72% din incasarile generate de aplicatiile din App Store vin din in-app...

72% din incasarile generate de aplicatiile din App Store vin din in-app purchases

 

   Acum cateva luni va spuneam ca un nou model de monetizare prinde contur in App Store si ma refer desigur la modelul freemium care genereaza sume considerabile de bani pentru dezvoltatori. Modelul freemium inseamna practic aplicatii oferite gratuit sau pentru un anumit pret in App Store de catre developeri insa aplicatii a caror functionalitate poate fi extinsa doar prin intermediul in-app purchase-urilor. Acest sistem le permite dezvoltatorilor de aplicatii sa ofere jocuri foarte bune gratuit sau la preturi mici insa sa ceara utilizatorilor bani prin aplicatie pentru a debloca nivele noi ori pentru a cumpara bonusuri, item-uri, practic pentru a extinde functionalitatea aplicatiei.

Further pushing the freemium format is the fact that, despite only 4 percent of apps on the App Store allowing in-app purchasing – apparently – 72 percent of revenue comes from apps featuring the method. This 24 percent of revenue was attained via paid apps with in-app purchasing while 48 percent was attained through free apps with in app purchasing. The remaining 28 percent was attained through paid apps.

     Avand in vedere ca aproape trei sferturi din incasarile App Store vin de la aplicatii ce au sistemul de in-app purchases implementat va ganditi ca poate numarul acestui gen de aplicatii este mare. Ei bine in realitate doar 4% dintre aplicatiile din App Store au sistemul de in-app purchase-uri implementat si aceste 4% dintre aplicatii genereaza aproape trei sferturi din venit. Vorbind despre aplicatii gratuite vs aplicatii platite, 48% din incasarile proveinte din in-app purchase-uri au drept sursa aplicatii gratuite si doar 24% din incasari au drept sursa aplicatii platite.

      In concluzie, aplicatiile platite genereaza mult mai putini bani pentru dezvoltatori daca nu au un sistem de in-app purchase-uri implementat si in curand vom vedea tot mai multe aplicatii gratuite care nu vor functiona la adevarata lor “valoare” decat daca achizitionam continut prin in-app purchase-uri.