Prima Pagina Apple Iata de ce nu a lansat Apple iPhone 5 anul acesta

Iata de ce nu a lansat Apple iPhone 5 anul acesta

     Anul acesta iPhone 4S a fost lansat pe piata si foarte multi utilizatori si-au exprimat regretul ca iPhone 5-ul cu design modificat si ecran mai mare nu a fost prezentat de catre compania din Cupertino. Chiar si cu aceasta dezamagire, compania din Cupertino a inregistrat 1 milion de pre-comenzi pentru noul dispozitiv, o cifra record pentru lansarea unui terminal iPhone. De ce a avut Apple atat de mult succes cu un iPhone pe care multi il considera dezamagitor? Cei de la BusinessInsider spun ca strategia de marketing a celor de la Apple a dat roade si de aceasta data.

If Apple had launched a radically new iPhone 5, more of the folks who currently own iPhone 4s would have upgraded, so Apple would have sold some more 4S units. As it is, the iPhone 4S is likely to appeal primarily to iPhone 3G and 3GS owners, non-smartphone owners, and non-iPhone owners, most of whom (like me) are presumably stoked to buy the iPhone 4S.

     Conform celor de la BI, Apple a gandit iPhone 4S pentru posesorii de terminale iPhone 3G/3GS, pentru posesorii de terminale Android si BlackBerry si pentru cei care nu detin un smartphone. Aceste trei categorii de persoane reprezinta baza de potentiali clienti ai companiei Apple si deocamdata se pare ca pariul celor din Cupertino a dat roade. Posesorii de iPhone 3G/3GS termina acum contractele de 2 ani pe care le-au incheiat pentru a cumpara respectivele dispozitive iar celelalte 2 categorii de persoane ar fi interesate de iPhone 4S pentru ca este un smartphone remarcabil, chiar daca nu aduce tot ce prezentau zvonurile de pana acum.

The thinking is that most iPhone 4 owners are still bound by the 2-year contracts they had to enter into when they bought the iPhone 4, so they’ll be less likely to now upgrade anyway (barring carriers waving those contracts, which they might have if Apple had released the “5”).

      iPhone 4S nu a fost facut pentru cei care detin un iPhone 4 deoarece majoritatea acestor persoane platesc acum un abonament de 2 ani incheiat pentru a cumpara dispozitivul si nu ar fi dispusi sa plateasca o penalizare la abonament pentru a cumpara iPhone 4S. 70 de milioane de terminale iPhone 4 au fost vandute iar asta reprezinta jumatate din numarul total de iPhone-uri vandute pana in prezent. iPhone 4S este dedicat celeilalte jumatati a posesorilor de iPhone, utilizatori care vor fi probabil dispusi sa cumpere noul dispozitiv.

     Teoria celor de la BusinessInsider este singura explicatie logica pentru lansarea unui asemenea dispozitiv dupa atatea zvonuri ale unui iPhone 5. Anul viitor vom avea cel mai probabil un iPhone nou care va aduce multe schimbari si va fi dedicat celor 70 de milioane de posesori de iPhone 4.

  • adrian

    Logic.Fenomenala strategia de marketing de la APPLE.Steve Jobs chiar se gandea la TOATE!
    Sa vedem daca dupa 4-5 ani vor continua asa sau va incepe sa se simta lipsa lui SJ.

  • Ro

    Cum rămâne cu ,,noul iPod touch gen 5 ? Ce explicatii mai au?

  • Paul Adrian

    Na chiar la asta nu m-am gandit!
    Perfect adevarat!Am fost buzarit la cap dupa prezentare de prieteni care aveau android si abia acum au cumparat iphone 4.Moartea lui Steve a mai facut si ea un val de noi posesori de iphone.Se intampla de multe ori si la moartea altor artisti ca dupa moarte sa fie o cerere de albume sau carti.

  • BYBY_TMG

    Mie sincer forma îmi place si. Acum, normal ca as fi vrut sa vad ceva nou dar nu este o așa mare dezamagire si updateul la camera/procesor/sistem este multumitor oricum pentru mine unul nu are rival. Așa ca îl astept in stoc la noi sa pot face upgrade si sa-l iau pe alb.
    Ne rămâne sa ne bucurăm de ceea ce avem si la anu sa avem o forma/configurare/sistem nou nout

  • Deleteplz

    AHHH…
    Geniala strategia de marketing :))
    dar acum chiar stau pe ganduri…
    sa-mi iau acum iPhone 4…si la anu 5?
    sau sa-mi iau 4S si sa nu salivesc prea mult cand va aparea 5? 😛

  • Bogdan

    Trebuie luat ca exemplu si predat celor de la facultatile de marketing.mie mi se pare genial!

  • KFF

    Asta e logica unei companii inchegate . Nu de a lansa cate un nou model la fiecare 3 luni pentru a enerva clientii de acum 3 luni.

  • Linn

    Ro +10

  • bkn

    pai daca lansa un iPhone 5 cu design schimbat si mult mai multe imbunatatiri ii atragea si pe detinatorii de i4 sa-si ia unul, deci mai multi potentiali cumparatori. ca sa nu mai zic de ceilalti. dar asa poate sunt detinatori de 3G/3GS care sunt dezamagiti de “upgrade” si trec de partea concurentei. parerea mea este ca motivul e altul

  • andrei

    Cind oferi un singur produs esti fortat sa te gandesti la o asemenea strategie altfel te duci in jos daca ar fi scos direct i5, i4 ar fi inceput sa o ia in jos nu prea isi permit/doresc acest lucru din moment ce 3gs deja a inceput sa dispara dupa piata. Ma repet pentru a 3x oara tot respectul pentru app au un marketing foarte bun

    KFF sa nu uitam ca app nu acopera decit un singur produs restul firmelor sony,sams,lg,htc….. ofera o gama larga de modele pentru n clase si nu cred ca, este ceva rau ca scot la fiecare 2-3 luni un model nou cu imbunatatiri majore isi permit acest lucru au puterea financiara sa o faca

  • Claudiu

    @Zaone , ai un link unde zice Apple ca a vandut 70 milioane de iphone 4? mersi.

  • Bogdan

    @ bkn:
    Da, ai dreptate, probabil ar fi atras mai multi clienti anul acesta, dar la anul, toti cei care si-ar fi luat acum i5 ar fi ramas cu el si atunci ar fi venit, din ecosistemul apple mai putini cumparatori. Deci chiar daca ar fi vandut mai mult anul acesta, anul viitor ar fi vandut mai putin decat o vor face, garantat. Ei pastreaza un echilibru. De aceea la 2 ani scot ceva diferit, pt ca 2 ani sunt legati oamenii de telefonul respectiv (aici ma refer la majoritate nu la cei care vor neaparat sa aiba ultima generatie) Avem design-ul iphone 4 de un an si putin…lumea inca nu s-a plictisit de el. Si toate zvonurile au fost tocmai pt a atrage atentia asupra apple si a ce vor scoate. Chiar daca acestea au fost mai grozave decat telefonul in sine, a fost publicitate gratis pt apple. Publicitate puternica.
    Au aceeasi strategie…marketing in draci direct si indirect + o evolutie naturala a modelelor care e in acelasi pas cu piata.

  • @Claudiu: Sure, cauta ultima conferinta unde au prezentat rezultatele financiare si gasesti.

  • Mihai

    Povestea asta chiar pare plauzibila. E posibil ca asa sa fi gandit Apple strategia. Dar eu cred ca pe termen lung vor pierde. Un milion de i4S intr-o zi nu inseamna nimic, pot fi entuziastii ( ca sa nu zic fanaticii ) neconditionati. In ziua de azi se discuta in marketshare si Apple deja are o cota mai mica decat Android. Un iphone nou era o sansa sa contracareze concurenta cu ceva inovator. Nu s-a intamplat.

  • Soulyd

    Da, strategia de marketing al Apple chiar este foarte buna, asa atrag clientii cu 3G/3Gs sa cumpara iPhone 4s si cand va lansa iphone 6 au sansa sa isi shimba deviceurile si cei care si-au cumparat si 4s, chiar daca iphone 6 prin strategia a fost dedicat posesorilor de iPhone 4 ( daca va fi revolutionar si va aduce mult imbunatatiri, design nou, ecran de 4″,….. )

  • Luca

    Zaone ce zici? Am un prieten elvetian care merge mereu cu afaceri la New York si as dori sai dau bani sa-mi ia si mie un iPhone 4S de acolo imi doream pe cel de 64GB dar tu ce zici va funziona cu operatori din toata lumea? Ma intereseaza cu cei din Italia si Romania il voi lua direct dintr-un magazin Apple si il voi cerere sa nu aiba nici un bloc pe nici unul din operatori,bineinteles daca in noembrie vor fi deja in vanzare la ei cele la liber de care se vorbea

  • @Luca; Terminalele decodate vor functiona doar cu retele GSM. Daca in Noiembrie sunt decodate poate lua, mai devreme apar in italia in octombrie, tot decodate.

  • Claudiu

    @Zaone.. m-am pierdut pe site-ul lor si n-am gasit nimic legat de asta..daca ai un link..ar fi fain, mersi

  • Luca

    Nasol pt mine ari ci,stiu ca vor aparea si aicia,dar imi voi lua un 16 gb cu preturile din europa:) 🙂 nu situ daca merita differenza de pret de la 16 la 64 mmmmmm oricum mersi,eu in Italia folosesc operatorul 3 Italia si este diferit este 3G se poate avea si cartela gsm de la ei dar nu poti beneficia de toate serviciile,si cum eu imi tin internetul mobil de la ei,au o oferta foaarte buna la 5 euro pe luna cu credit reincarcabil 3 GB di trafic

  • dorin

    ai vazut ZAONE ca se gandesc doar la profituri

  • andrei

    pai nu prea zici nimic nou dorine app este cunoscut ca pune profitul printre primele randuri 😀

  • Andrei I

    Dar nu era normal sa urmareasca “pattern”-ul de i3 – i3gs : i4 -i4s ? Nu am inteles de unde atatea discutii pe i5….

  • Selu

    Mai e ceva.

    Anul acesta apple a scos iOS 5, care a necesitat o gramada de investitii si imbunatatiri ale altor software-uri.

    Acum, este adevarat ca apple are un departament de software si unul de hardware, si e clar ca fiecare si-a vazut de treaba lui. Eu sunt sigur ca apple are un prototip de iphone cu ecran ceva mai mare, si alte ghidusii. Problema este ca nu puteau sa scoata pe piata si un software mult imbunatatit, si un telefon mult mai potent, asa ca dupa parerea mea, au facut un compromis.

    Si la urma urmei, era normal, dat fiind faptul ca in aproape 9 luni o sa apara iPhone 5.

  • Meeckone

    Nu s-a lansat iphone 5 pentru ca se stia ca moartea lui Steve Jobs este iminenta iar acest lucru va face ca rpetul actiunilor sa scada ceea ce s-a si intamplat, acestia avand experienta cand s-a aflat despre boala lui cand la fel, compania a avut de suferit la bursa. Singura solutia pentru a contracara un eventual dezastru pe bursa a actiunilor Apple era sa lanseze un produs nou inovativ. De fiecare data cand a fost lansat un produs nou actiunile companiei au crescut. Drept urmare iphone 5 nu putea fi lansat inaintea mortii lui Steve Jobs.

  • Pingback: iPhone 4S review - iDevice.ro()