Apple isi foloseste lantul de distributie ca o arma strategica impotriva competitorilor

Apple Think Different

   Apple este una dintre putinele companii din lume care are un lant de distributie propriu foarte bine pus la punct. Compania din Cupertino se foloseste de acest lant de distributie pentru a vinde produse in lumea intreaga insa il foloseste totodata ca si arma impotriva competitorilor sai directi. Spre exemplu, in anii ’90 Steve Jobs a cumparat aproape toate spatiile disponibile pentru transportul aerian in preajma sarbatorilor de iarna, oferind companiei Apple posibilitatea de a expedia produse rapid oriunde pe glob insa limitand sever optiunile altor competitori care au fost nevoiti sa isi livreze produsele folosind metode alternative. In aceeasi idee Jony Ive a cumparat acum cativa ani pentru MacBook Pro cateva sute de masinarii capabile sa faca un proces de perforare a carcasei produsului, proces care ridica pretul unei asemenea masinarii la 250.000$ bucata. Partea interesanta este ca Ive a fortat compania respectiva sa incheie un contract de exclusivitate cu Apple, lasand restul competitorilor fara posibilitatea de a folosi acel proces.

About five years ago, Apple design guru Jony Ive decided he wanted a new feature for the next MacBook: a small dot of green light above the screen, shining through the computer’s aluminum casing to indicate when its camera was on. The problem? It’s physically impossible to shine light through metal. Ive called in a team of manufacturing and materials experts to figure out how to make the impossible possible, according to a former employee familiar with the development who requested anonymity to avoid irking Apple. Applying that solution at massive volume was a different matter. Apple needed lasers, and lots of them. The team of experts found a U.S. company that made laser equipment for microchip manufacturing which, after some tweaking, could do the job. Each machine typically goes for about $250,000. Apple convinced the seller to sign an exclusivity agreement and has since bought hundreds of them to make holes for the green lights that now shine on the company’s MacBook Airs, Trackpads, and wireless keyboards.

   O tactica asemanatoare a fost folosita de Apple recent cand compania a achizitionat foarte multe masini folosite la asamblarea iDevice-urilor si a fortat competitorii sa renunte la o parte din productie ori sa amane lansarea unor dispozitive. Acelasi lucru se intampla si cu ecranele folosite in iDevice-uri si nu de putine ori s-a spus ca anumite companii nu au putut produce indeajuns de multe produse deoarece Apple achizitionase componente in avans pentru produsele sale. Practic Apple isi foloseste resursele pentru a obtine avantaje pe piata si prin intermediul acestor tactiti a reusit sa limiteze capacitatea de productie sau distributie a multor companii.

   In concluzie, Apple obtine avantaje enorme din folosirea unor asemenea tactici si asa compania din Cupertino a ajuns una dintre cele mai puternice din Lume.

5 COMENTARII

  1. Foarte inteligent, doar e capitalism 🙂
    si se pare ca suntem o planeta de maimutele, doar unele gandesc

    oricum tot ce fac fac pe banii nostrii , ca tot ce se intampla in lume.

    bravo lor ca le merge mintea, si ..rusinica celor ce nu si folosesc mintea.

  2. Au simulat translucența făcând cu laser perforații microscopice (insesizabile cu ochiul liber) în carcasa de aluminiu, prin care iese lumina, dând senzația de translucență a metalului – una din ideile geniale și spectaculoase care face ca Apple să iasă în evidență prin originalitate și stil!

  3. Da o idee care apartine de fapt firmei koenigsegg fiind folosita pt consola autoturismelor acestei companii de ani buni 🙂

  4. @Adrian: Articolul de care zici e slab de tot, confundă citatele și apoi ideea de tabletă e mult mai veche de 2001, au mai existat prototipuri și o vedem chiar și în Star Trek cu 10 ani înainte să se pozeze Bill Gates cu ea, însă abia Apple a reușit să demonstreze tuturor cum trebuie făcută corect – de aceea hoarda de copiatori asiatici a venit cu imitații bazate pe Android, în locul cărămizilor greoaie care rulau versiuni speciale de Windows, și tabletele cu Windows au cam dispărut cu totul …