Prima Pagina Apple Resellerii autorizati de produse Apple acuza compania americana ca ii impinge spre...

Resellerii autorizati de produse Apple acuza compania americana ca ii impinge spre faliment

  Lunile trecute am discutat in repetate randuri despre politica pe care Apple o are fata de resellerii sai, o politica nu prea corecta pentru magazine care au promovat brandul Apple in diverse tari ale globului. Atunci unii reselleri din Franta se plangeau ca Apple a redus stocurile de produse oferite catre ei de cand si-a deschis propriile magazine acolo insa situatia este la fel de grea si pentru resellerii din Germania sau Elvetia. In Franta un premium reseller de produse Apple numit eBizcuss este in pragul falimentului dupa ce Apple si-a deschis magazine in Paris si a preferat sa directioneze o mare parte din stocuri catre ele lasand resellerii cu aproape nimic.

  Apple pune accentul pe iDevice-uri si o buna parte dintre reselleri nu au terminalul in stoc desi operatorii de telefonie mobila il vand fara probleme iar magazinele Apple nu au absolut nicio problema in a il oferi clientilor care le calca pragul. eBizcuss a facut o plangere impotriva companiei Apple la autoritatile franceze insa in 3 luni de zile nu a primit un raspuns si probabil nici nu va primi vreunul. Acum resellerii din Franta care au magazine Apple in apropierea lor sunt obligate sa se orienteze pe oferirea de reparatii sau vanzarea de accesorii deoarece Apple nu le ofera produse in stoc.

  • Dulea

    Pai da! e si normal. se strange surubul. 🙂

  • Ovi

    Logic, așa fac toți când devin cunoscuți, uită de cei mici care i-au promovat pe vremea când nu erau mari. Cam asta e politica in orice domeniu, nu doar la Apple 🙂 (ăsta-i omu’)

  • Horia

    Tu cum ai facut? Nu tot la fel. Te-ai upgrade-at. De la Iasi la Bucuresti. Asa face si Apple, se mareste. Uita de statutul sau anterior.
    btw. daca asta se intampla in Paris, mi se pare normal, deoarece acolo sunt 2 Apple store-uri si sunt suficiente si foarte multa lume cumpara online, deci aceste magazine autorizate sunt bune numai pentru reparatii, evenual accesorii.

  • KFF

    Sincer acum , nu stiu cine cumpara un produs Apple dintr-un magazin eBizcuss cand sunt in regiunea pariziana 4 Apple Store-uri cu aceleasi preturi .

    Este cam ca si diferenta intre a cumpara o sticla de cola de la magazinul de garaj sau a o cumpara de la Carrefour 🙂 Iar stocurile nu pot fi infinite , si Apple trebuie sa isi seteze prioritatile in cazul unor stocuri finite : Apple Store-urile , unde vine FOARTE multa lume (banii intra 100% in buzunarul lor) , si operatorii de telefonie mobila unde cererea e FOARTE mare (si concurenta cu alte marci e mare si ea) .

    Cred ca e mai profitabil pentru ei sa vanda 1000 de telefoane la Orange (pe care Orange le vinde imediat , facand cu 1000 de clienti Android mai putini ) decat sa le vanda la un eBizcuss care poate le vinde de 2 ori mai lent .

    Time is money 🙂

  • DomnuGogu

    Cred ca situatia ar trebui sa stea invers. Eu daca doresc sa-mi cumpar un televizor Sony spre exemplu, ma duc sa-l cumpar din Altex/Domo/s.a. , nu din magazinul SONY din Unirea.
    Cumva trebuie sa-si protejeze si lantul partener de distributie. Din cate stiu, in State se intampla treaba asta. Luati exemplu MacMall unde preturile sunt cu putin sub cele din Apple Store-uri.

  • KFF

    In Apple Store accesoriile sunt mai scumpe aici . Dar chiar si asa sunt cumparate , pentru ca sunt de la “Apple Store ” .

    Cu compara reprezentanta Sony de la Unirea cu un Apple Store . Senzatia , feelingul si atmosfera e alta , de-asta de prefera lumea .